Webpagina aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

THWIT

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
420
Hallo,

Ik maak een webbrowsertje maar daarvoor moet ik ook een webpagina aanpassen. Maar hoe pas je een webpagina zo aan, dat hij buiten de standaard Css van die site, ook de CSS die ik op mijn webservertje heb staan verwerkt in die pagina.
Qua HTML code weet ik wel wat er moet gebeuren: Er moet in de head text van de webpagina
HTML:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="link-naar-mijn-site"/>
worden ingevuld.

Maar hoe zorg je dat de webbrowser dit doet?

Mvg
THWIT
 
Je kan zoiets proberen:
[CPP]WebBrowser1.DocumentText = WebBrowser1.DocumentText.ToLower.Replace("<head>", "<head>" & Chr(13) & "<link rel='stylesheet' type='text/css' href='link-naar-mijn-site'/>")[/CPP]

Het is even snel in elkaar gezet en niet getest, maar dit zou een oplossing kunnen zijn...

Succes!:thumb:
MartinJM
 
Hmm, ik bedenk me nu opeens dat door het ".ToLower" alle hoofdletters weggaan... Je zou het weg kunnen halen, maar dan moet je wel even kijken of de website die je laadt "<head>" met kleine of met hoofdletters gebruikt. Dat zou je dan daarna aan moeten passen in de code...

MartinJM
 
Hmm... Ik had hem in het documentcompleted event gezet, maar dan gaat hij heel snel achter elkaar de pagina herladen...
 
Yep, maar als het goed is de 2e keer met de aangepaste HTML-code.

Als je dat niet wil kan je het ook zo zoen:
[CPP]Dim WebClient1 As System.Net.WebClient
WebBrowser1.DocumentText = WebClient1.DownloadString("WEBPAGINA").Replace("<head>", "<head>" & Chr(13) & "<link rel='stylesheet' type='text/css' href='link-naar-mijn-site'/>")[/CPP]

Ik neem aan dat je wel weet wat je hier verder mee moet.

Succes!:thumb:

MartinJM
 
We zijn inmiddels twee weken verder en ik heb vandaag pas echt tijd gehad om er eens even weer naar te kijken.
Maar het zou handig zijn als ik de afbeeldingen die van een bepaalde site (bepaald domein) komen kon verwijderen, maar hoe doe ik dat.
Ik kwam namelijk ook nog niet echt uit hoe ik jouw code kon gebruiken. Als ik hem in het document completed event doe komt hij in een loop terecht met het herladen van de pagina, ook als ik er zoiets van maak:
Code:
if not WebBrowser1.DocumentText.contains("<head>" & Chr(13) & "<link rel='stylesheet' type='text/css' href='link-naar-mijn-site'/>") then
WebBrowser1.DocumentText = WebBrowser1.DocumentText.ToLower.Replace("<head>", "<head>" & Chr(13) & "<link rel='stylesheet' type='text/css' href='link-naar-mijn-site'/>")
end if
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan