Webpagina in PHP of anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervandijk

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Ik wil een invoer pagina maken waarbij een administrator url's kan invullen (en verwijderen) en dat deze op een andere pagina te zien zijn als men erop kijkt. Site is voor motoren die op bijv op marktplaats of speurders staan. Is handig om hiervoor PHP te gebruiken met een database of is er aan handiger manier?

Peter :)

Afhankelijk van wat je al kunt en nog moet leren, PHP is sowieso wel verstandig (iig iets van een scriptingtaal en PHP is gratis en wordt veel gebruikt), SQL is wel handig maar als je nog nooit ermee gewerkt hebt en ook geen interesse hebt om het te leren kan het ook wel zonder zolang de dataset niet te groot wordt, met een paar file() functies.

Heb het volgende in gedachten.......een pagina waarin je een url kunt toevoegen aan je database. Op een andere pagina krijg je alle url's onder elkaar te zien. Verder moet je (als url niet meer bestaat) de url kunnen verwijderen. heeft iemend hier een voorbeeld van waarmee ik kan stoeien?

Peter:D

Hiervoor zul je toch moeten kunnen inloggen... IK weet niet of je bekend bent met mysql en php?

Anders zijn de principes -->
Inloggen,
Een while gebruiken, om alle links uit de database op te halen. Die zet je vervolgens in een tabel, met als 2e kolom een link, een link naar een script die deze rij kan verwijderen.
Een input maken, waar een link in kan worden gezet. Die link via POST ophalen en opsturen naar de database.
Op je gebruikers pagina, zul je alleen de eerste kolom uit moeten, gebruiken, je wilt immers niet dat je gebruikers links kunnen verwijderen

Veel succes ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan