webpagina in vakje weergeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuvai

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
Berichten
36
Ik ben nog nieuwe met Visual Basic en heb tot nu toe alleen met ADO en DAO gewerkt. Wat ik wil doen lijkt me simpel, maar heb geen idee hoe het moet aangezien ik hier nog niks aan gedaan heb.

Stel, je hebt het formulier, op dat formulier wil ik een vak weergeven waarin een webpagina geladen word, hoe doe ik dit?
 
yo

Moet je bij Project -> Components en dan Internet Explorer Control toevoegen (zoiets heet het, ken niet missen :))
dan is het gewoon:
InternetControl1.Navigate "www.helpmij.nl"

Zit nu niet thuis, misschien klopt het niet, maar dan hoor ik het wel...

Mvg, :thumb:
 
Ai... zoiets simpels en ik lig al overal naar gigantische stukken code te kijken. :/ Bedankt! :)
 
:)

Stelt niks voor, dus het is wel gelukt?

:thumb:
 
Ja, heeft wel iets weg van een iFrame vind ik. Maar is er geen manier om die lelijke rand er om heen weg te halen? Een borderstyle eigenschap heeft 't niet. >_>
 
Nope

Geloof niet dat dat kan, heb nu geen VB bij de hand.

:thumb: (vette site heb je btw.)
 
Ik heb de border al kunnen 'verbergen' door picboxes 'Bring to front' te seleceren. :)

Maar alwéér een nieuw probleem. :p

Ik gebruik
webcontrol.navigate2 "http://www.tuvai.com/tbb/testb.php", 0, "", "", "TuvaiBrowser:yes"
om de webbrowser control naar een gedeelte van m'n website te gaan. Hey is dus de bedoeling dat je die pagina ALLEEN via die webbrowser control in de applicatie kan bekijken, anders wordt je niet binnengelaten.

Dat heb ik nu gewoon door middel van een extra header (TuvaiBrowser:yes). Op mijn site gebruik ik PHP om de headers te lezen en dit is me gelukt, je komt op het moment alléén met mijn applicatie op de betreffende webpagina.

Het probleem is dus dat wanneer ik de applicatie gebruik, deze pagina perfect laadt en ik dus niet uitgesloten wordt, maar wanneer ik ook maar refresh of op een hyperlink klik dan lijkt de webbrowser control de speciale header te verliezen en wordt ik alsnog uitgesloten. :S

Dus als iemand een manier weet om de webbrowser control headers te laten 'onthouden' zelfs als je refresht of op een link klikt via de control, laat het me aub weten. :)

Ik heb al op google gezocht, en heb vernomen dat ik een BeforeNavigate2 event hiervoor moet veranderen, ik vind jammer genoeg alleen theorieën en geen echte oplossingen. Alvast bedankt.
 
Volgens MSDN beschikt het WebBrowser control niet al die functies
zoals die bij een gewone browser.

Je zou een eigen knop moeten maken voor een terugknop.
Bijvoorbeeld:

Code:
Private Sub Command1_Click()
   WebBrowser1.GoBack
End Sub

Groetjes.
 
Het probleem met die header is nu opgelost dmv volgende event:

Private Sub webbie_BeforeNavigate2(ByVal pDisp As Object, URL As Variant, Flags As Variant, TargetFrameName As Variant, PostData As Variant, Headers As Variant, Cancel As Boolean)
If Not Headers = "TuvaiBrowser:yes" Then
pDisp.Stop
pDisp.Navigate URL, Flags, TargetFrameName, PostData, Headers + "TuvaiBrowser:yes"
Cancel = True
End If
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan