Webpagina kleur aan passen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Hallo,

Ik probeer op een website een achtergrond kleur aan te passen maar kan niet ontdekken hoe en waar ik dit moet doen.
Het gaat om de webpagina:https://www.presentdanger.nl/temp.html

De achtergrond van "Topbox" wil ik transparant maken.
Met element inspectie zie ik daar staat: container_top1_modules {background-color: rgba(255,255,255, 0.9); op plaats: inline:99
Als ik op inline:99 klik kom ik uit op regel 99 van <inline stijlblad #20>....en daar haak ik af....:(
In welke CSS kom ik "inline:99" tegen en/of/hoe/waar kan ik die rgba(255,255,255, 0.9) aanpassen ??

Mvgrt Bruno

Inline betekent dat je inline-CSS gebruikt, en dan in je HTML-element op lijn 99 van je HTML-document. En dus niet in je stylesheet.

Het liefst moet je het gebruik van inline-CSS voorkomen.

uuuuh..dank voor je bericht maar....kan ik die achtergrond kleur aanpassen ? en hoe?...

Dat kan, maar dan zou ik het bij sterke voorkeur in een CSS-stijlsheet doen.

Ik raad aller eerst aan om een child-theme aan te maken in Wordpress, omdat je niet wilt dat een update van je theme door de maker je wijzigingen opeens terug gaat draaien.
https://developer.wordpress.org/themes/advanced-topics/child-themes/

Daarna kan je daarin een CSS-stijlsheet aanmaken waarmee je jouw stijl kan toepassen, bovenop de andere stijlsheet van je theme.

Dank voor je bericht maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik te weinig kennis heb van hetgeen je aangeeft. Ik werk met Joomla en ik denk dat een een child-theme een soort van "copy" is (?)
Een CSS-stijlsheet aanmaken gaat mij ook te ver. Ik weet waar het over gaat mbt een stylesheet maar dan houd het ook op.

Helaas, ik zoek een andere oplossing..

dank

Ah, in Joomla. Dat is net wat anders dan Wordpress. Dan keek ik even verkeerd.
Maar ook voor Joomla zijn er vast mogelijkheden.

Een stijlsheet werkt overigens niet moeilijk. Je kan hier per elementen, en ook qua overerving de stijlen in regelen.
Met inline-stijlen maak je je code er alleen maar rommeliger op.

In het algemeen (als je de regel hebt gevonden) kan je kiezen uit
Code:
background-color: rgba(255,255,255, [B]0[/B]);
of
background-color: transparent;

De 1e mogelijkheid zegt: maak het volledig wit en daarna volledig transparant (beetje onzinnig dus)
De 2e mogelijkheid heeft de voorkeur want dan is direct voor iedereen duidelijk dat het transparant is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan