webpagina maken > Hoe als tabel presenteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

popmarter

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Berichten
51
Hallo, ik wil de inhoud van mijn database graag op een webpagina publiceren, maar via de wizard kan het alleen per item. Ik wil graag alle gegevens in 10 kolommen naast elkaar.

Dat kan met Formulieren, maar ik wil het op een webpagina omdat niet iedereen daarin mag werken.

Weet iemand hoe dat moet in access 2003?
 
Laatst bewerkt:
2003 kan niet zoveel met webpagina's; ik heb er maar zelden één aan de praat gekregen, dus ik probeer het niet eens meer. Veel mooier en makkelijker is het om een webpagina te maken, en daarop een ADO connectie te maken met database en tabel, en vervolgens vanuit de geopende recordset een HTML tabel te vullen. Bijvoorbeeld via een ASP script.
 
Hallo Michiel, bedankt voor de reactie, maar ik ga het toch anders doen. dit klinkt te ingewikkeld en bovendien zit ik achter een netwerk op het werk waar niet veel mogelijk is.:cool:
 
Geef ik je gelijk in.... ik ben ook aardig wat weken bezig geweest in ASP voordat ik de database netjes aan de webpagina had gekoppeld. Al zijn er waarschijnlijk wel simpelere opties te bedenken.... Maar denk ik niet via Access. Of doe je dat wel?
 
nee, ik dacht op die manier een deel van de database info te kunnen presenteren voor mensen die alleen maar hoeven te lezen. Mijn afdeling zou dan het beheer van de database via formulieren kunnen doen. ik vrees dat ik iets anders moet doen...
 
Een (relatief) simpele oplossing zou kunnen zijn om het via Excel te doen. Je maakt dan in Excel een SQL koppeling met Access, zodat je de gegevens in een Excel blad hebt staan. Vanuit Excel kun je dan wel een nette webpagina maken.
 
Overstappen wil natuurlijk niet zeggen dat je programma's niet kunt laten samenwerken.... Gebruik programma's waar ze sterk in zijn, en laat de mindere onderdelen liggen. Zo raad ik niemand aan om grafieken in Access te maken; doe ik in ieder geval altijd in Excel. Met koppelingen aan de Access database. En dat geldt voor jouw probleem ook. Want uiteraard heb ik e.e.a. zelf ook regelmatig uitgeprobeerd.
 
Zo raad ik niemand aan om grafieken in Access te maken
Access kan veel meer dan jij aanraadt!
Als je maar een beetje met MsGraph (wordt overigens ook in Excel gebruikt) overweg kunt.
 
Access kan veel meer dan jij aanraadt!
Als je maar een beetje met MsGraph (wordt overigens ook in Excel gebruikt) overweg kunt.
Ik kan (dacht ik) prima met Access overweg, maar de grafieken module is gewoon niet goed... Het 'resultaat' van je grafiek is in het ontwerpscherm absoluut niet wat je maakt als je in de grafieken editor zelf werkt, en dat weet jij uiteraard ook... Dat het dezefde machine is als Excel gebruikt, en dat er dus hetzelfde kan als in Excel, zal ik niet betwisten. Maar als je regelmatig grafieken in Excel maakt, dan kan de conclusie toch niet anders zijn als dat het in Excel een stuk prettiger werken is.
Bovendien kun je in je Excel blad nog allerlei formules toevoegen aan je gegevens die in Access niet kunnen, zodat je ook nog andere grafieken kunt maken die (qua gegevens) niet in Access kunnen.
Dus blijf ik bij de stelling: Excel is beter in grafieken. En omdat je niet voor niks een suite hebt die verschillende pakketten heeft met verschillende toepassingen, zou ik zeggen: pak het beste gereedschap voor de juiste klus. Of sla jij thuis alle spijkers met een nijptang in de muur, omdat je die toevallig ook hebt gebruikt om de oude spijker er uit te halen?
 
Access kan veel meer dan jij aanraadt!
Als je maar een beetje met MsGraph (wordt overigens ook in Excel gebruikt) overweg kunt.

Daar sluit ik me volledig bij aan.
Niet iedereen weet dat ;)
Neemt niet weg dat Excel veel mogelijkheden biedt en flexibeler is.

Tardis
 
@Harry en Tardis:
Blijkbaar is lezen best moeilijk voor jullie.... geeft niks, daar heb je cursussen voor. Ik maakte slechts een zijdelingse opmerking over een (in mijn ogen slechte implementatie van) grafiekenoptie in Access. Je hoort mij niet zeggen dat die optie niks kan, of dat je hem niet moet gebruiken; slechts dat ik 'm niet aanraad.
Ik vind het wel weer grappig dat jullie daar met zijn tweeën bovenop duiken, maar geen enkele oplossing hebben voor de vraag van de TS.... En dat zou toch het hoofddoel moeten zijn van een post...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan