Webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandnetel

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Wie kan mij helpen.

Ik heb een webpagina gemaakt en opgeslagen, als ik hem op
mijn PC laat lopen heb ik links en rechts het scherm
volledig gevuld en alles ziet er netjes uit.
Als ik de pagina op via mijn site opvraag dan heb ik aan
de linker- en rechterzijde twee zwarte kolommen, dus hier
wordt het scherm niet volledig gevuld.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan aanpassen.
( ik wil n.l niet op de pagina zetten, gebruik F11 voor
een volledig scherm want dat doe je op internet (een Htm
pagina niet)

Alvast bedankt
Jenny

Beetje moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Waar staat die pagina? Waarmee heb je hem gemaakt?

Als je een link geeft naar je site, communiceert dat wat gemakkelijker.:)

Groetjes,
Bennie

Nozel & Bennie,

Sorry dat het wat langer duurde maar ik had al diverse aanpassingen gedaan, en moest de boel dus even terugzetten.

De pagina is te vinden op :
http://members.chello.nl/h.bergh2/

Zodra je op "De Weere" klikt komt je op de pagina die met PowerPoint aangemaakt is.

Mooie webpagina. Ik heb naar de bron zitten kijken, maar ik vrees dat ik je daar niet mee kan helpen.
Een opmerking in het algemeen kan wel:
Iedere surfer surft met een eigen venster. Denk alleen al aan de schermresolutie, de hoeveelheid menubalken in de browser, welke webbrowser er gebruikt wordt, de grootte van het venster.
Een website zo maken dat hij precies in elk venster past is - volgens mij - onmogelijk.

Een practische oplossing voor jouw probleem is misschien het veranderen van de achtergrondkleur van zwart naar het donkere blauw van de slide, of het werken met een achtergrond-image met de juiste kleurstelling.
Dan heb je nog steeds aan weerskanten een 'balk', maar dat stoort dan niet meer zo.

De achtergrond stond al overal ingesteld dus dat kon mijn probleem niet verhelpen.

Ik heb net de "Index" pagina waar de koppeling op stond even omgezet in PowerPoint en deze ook opgeslagen als een html pagina.

Wat schetst mijn verbazing: Op deze pagina heb ik aan beide kanten geen zwarte balk meer ????

Op het moment dat ik doorspring naar de rest van de presentatie zijn ze erweer !!!

Ik heb geen flauw idee hoe dit komt, maar ik geef nog niet op.

Alvast bedankt voor de reacties

gr. Jen

Op jouw nieuwe indexpagina staat de achtergrondkleur isgesteld op blauw:

<body lang=NL style='margin:0px;background-color:#000066' .....

Op de andere pagina's staat ie op zwart:

<body lang=NL style='margin:0px;background-color:black'
onclick="DocumentOnClick()" ....

Jij kan je probleem oplossen door de achtergrondkleur van alle pagina's zo in te stellen als op in de index-pagina.

Kan je bijvoorbeeld doen met kladblok, probeer er maar eens eentje:

1. Open de pagina in kladblok.
2. Zoek met ctrl-f naar <body
3. Verander dan daar background-color:black'
in background-color:#000066'
4. Opslaan.

Laatst bewerkt:
Nozel,

Ik heb ze in kladblok geopend maar daar krijg ik "verminkte" gegevens in beeld.

Open ik de pagina gewoon htm pagina en ik zoek daar naar &st;body of black dan krijg ik de melding dat hij deze gegevens niet kan vinden.

Zoek ik met deze gegevens in het blad van de index dan staat het er wel ???

Trouwens de voor index pagina heb ik kopie gemaakt van een van de bladen uit de presentatie dus vandaar dat ik het niet meer kan volgen.

Heb je nog een andere tip voor mij ?

Ik moet nu even weg maar vanavond ben ik weer aanwezig.

Alvast bedankt

Doordat dit forum ook html-interpreteerd, kwam mijn vorige bericht niet helemaal goed door. Ik heb dat nu aangepast, dus misschien kun je het nog eens proberen.

De "verminkte" gegevens in kladblok is de broncode van je html-document. Die tekst wordt door webbrowsers geinterpreteerd, en omgezet naar de pagina die je op het scherm ziet.

Voorbeeld: De code
<marquee>dit is een test</marquee>

Hebben dit resultaat:

<marquee>dit is een test</marquee>

Nozel,

Sorry hoor, maar met je laatste antwoord kan ik niet uit de voeten want ik begrijp je niet.

In je vorige verwijzing kon ik in de index wel de regel terug vinden maar in de andere kom ik het totaal niet tegen.

En wat ik met de verminking bedoelde dacht ik hierin te kunnen kopieeren maar dat werkte ook weer niet.

Hieronder staat een klein stukje van hetgeen ik in beeld krijg:

ÐÏࡱá>  þÿ øÈyøä%øÐ5È

gr Jen

Ik snap dat ook niet. Hoe heet het bestand dat je probeert te openen met kladblok?
Ik doel op een bestand dat als extensie .htm of .html heeft. Niet op een .ppt bestand.

Zoals het bestand in de bijlage.

Bijlagen

Nozel,

Ik heb het in de bijlage gezet. Mocht het je lukken wil je me dan vertellen wat ik fout heb gedaan, dan weet ik het voor de volgende keer en misschien kan ik daar dan ook iemand mee helpen.

gr. Jen

Bijlagen

Ik snap niet wat er fout gaat. In jouw zipje zit een mooi HTML document, en als ik die open in kladblok krijg ik keurige HTML

Misschien kan je het volgende nog proberen?

Hernoem het bestand naar deweereJB.txt, en dubbelklik er dan op.
Wat zie je dan?

Ik krijg nu keurig de gegevens in beeld.

Ik heb gelijk gekeken of de gegevens er staan zoals je al eerder had door gegeven
<body lang=NL style='margin:0px;background-color:black'
onclick="DocumentOnClick()" ....

Maar deze krijg ik niet in beeld, krijg je dit wel ?

Huh, ik heb het antwoord net bekeken maar het eerste gedeelte valt weg.
(<body lang=NL style='margin:0px;background-color:black' onclick="DocumentOnClick()" .... )

Laatst bewerkt:
Probeer hetzelfde eerst eens met deze slide (zie bijlage). Dus zoek in kladblok naar &lt;body en verander dan de waarde zoals hierboven beschreven.

Bijlagen

• screenshot.gif
    screenshot.gif
    31,3 KB · Weergaven: 29
Ik kan toch geen broncode is een gif wijzigen??

Ik heb het vermoeden dat dit probleem zich alleen voordoet als ik meerdere dia's in een presentatie gebruik en de presentatie als *.html opsla.

Ik ben het bestand (van zeven dia's) nu aan het omzetten. Van iedere dia maak ik een pagina en zoals het er nu naar uitziet heb ik geen zwarte balken meer.

Begrijpen doe ik het niet (tenzij de meerdere dia's het probleem is/was).

Zodra ik alles heb omgezet zal ik hier nog even neerzetten of het allemaal gelukt is.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Nozel,

Ik heb alle dia's apart gezet en nu ben ik de zwarte balken kwijt !!

Ik heb ook de aangemaakte dia's weer in een testbestand gezet en daar krijg ik gelijk weer de zwarte balken.

Dus ik ben eigenlijk van het probleem af, bedankt voor het meedenken en de hulp. Ik hoop dat ik volgende keer een ander kan helpen.

gr.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan