WebPro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keesgoor

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2004
[XML][/XML]

Hallo,
Ik ben op het helpmij forum aan het kijken of ik het probleem met WebPro extended kan oplossen, geregeld zijn daar vragen gesteld over het niet meer werken van WebPro Extended.

Het probleem met WebPro is al een lange tijd lopende, er worden al sedert lange tijd geen udate’s e.d. meer gegeven omdat Denda.nl ermee gestopt is. Ik gebruik al 10+ jaar dit programma voor de website’s omdat ik nog nimmer een makkelijker programma heb kunnen vinden. Een nieuw programma gaan gebruiken is natuurlijk wel mogelijk , maar dan moet ik met alles van 0 af aan beginnen!!

Tot ca. een maand geleden ik een nieuwe pc heb aangeschaft uiteraard Windows 7 sp1 64 bits. is met geen mogelijkheid WebPro aan de praat te krijgen.
Met de ervaring op al mijn vorige pc’s met vanaf Windows XP tot en met Windows 7 32 bits heb ik altijd Web Pro draaiende kunnen houden, en voorlopig gebruik ik de “oude “pc hier nog voor. ( ook met Windows Explorer 9 )

Ik weet wat het probleem is nl. Microsoft JVM x86 kun je niet meer installeren op de nieuwe pc. en juist deze VM heb je nodig voor WebPro. Ook de oude versies van Java 6.06 zijn niet te installeren.

Wellicht is er door een fanatieke Java VM -nerd een oplossing hiervoor bedacht, of beter nog, zou het mogelijk zijn om het WebPro programma te bewerken zodat het weer uptodate is ? Ik neem aan dat de rechten nu zo langzamerhand zijn vervallen.
Op voorhand dank voor het meedenken terzake.
Kees Goor

En als je WebPro nu eens start in de compabiliteitsmodus.

Wellicht dat je hier iets aan hebt. Maar, misschien wordt het gewoon tijd om met een ander proramma te gaan werken? Ik weet niet wat voor code dat programma produceert maar aangezien het tien jaar oud is kan ik me alleen maar voorstellen dat het op den duur problemen gaat opleveren. Je zou Kompozer (een gratis programma) eens kunnen proberen.

Of in Windows XP mode?

Maar het lijkt me slimmer om je te verdiepen in een ander programma, dat Webpro was 10 jaar geleden al om te huilen, ik heb het nooit gebruikt maar wel regelmatig code gezien die het programma uitspuugt. Daar was Frontpage nog een heilig boontje bij.

Het programma leunt op een oude 32 bits Java VM. Deze kun je niet meer poorten naar 64 bit. Tenzij compatibiliteitsmodus toevallig werkt gaat het dus niet lukken.

Tijd voor een nieuw programma. Zie de tips hiervoor. Het is eerlijk gezegd ook een beetje als een nieuwe auto kopen en dan proberen om met alle geweld je oude motorblok te gebruiken, en je er dan over verbazen dat het toch niet helemaal lukt.

De rechten op software zijn overigens nog lang niet verlopen na 10 jaar (los van of je de sourcecode wel hebt).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan