webroot spy sweeper verwijderen voor installeren virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brendaja

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2009
Nou de titel zegt het al, zojuist zoals ieder jaar de nieuwe virusscanner gedownload via de provider maar nu bij installeren blijft hij staan omdat ik webroot spy sweeper op mijn pc heb staan die ik eerst moet verwijderen alvorens verder te kunnen met installeren, ik weet inmiddels wat het is maar niet hoe ik er aan kom en al helemaal niet hoe ik het eraf krijg! aargh!
Ik heb al via START-CONFIGURATIESCHERM-SOFTWARE gekeken maar daar staat het dus niet in, kan iemand mij helpen?

Groetjes Brenda

Laatst bewerkt:
Wat is me dat toch een stout programma, hahaha. :D Het gedraagt zich bijna als de rommel die hij verwijdert, niet weg te krijgen.

Maargoed, back to business.

1. Ga naar Start >> Uitvoeren... (XP) of naar Start >> lege balk onderaan (Vista)
  2. Typ taskmgr in het vakje en druk op enter.
  3. Ga naar het tabblad Processen
  4. Zoek naar het proces Spysweeper.exe. Klik met rechts op deze regel en klik op Proces beëindigen.
  5. Herhaal deze stap voor het proces WRSSSDK.exe
  6. Ga weer naar het Uitvoeren... vakje (of in Vista naar de zoekbalk bij start) en geef dit in:
    C:\Program Files\Webroot\
  7. Druk op enter en de map opent. Verwijder de map Spy Sweeper.

Nu gaan we nog wat restjes opkuisen.
Download CCleaner en volg deze handleiding strikt op bij de installatie.

Volg het onderdeel Het Register opruimen op in de handleiding.

Normaal moet Spysweeper nu helemaal weg zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi bedankt voor je reactie, maar het is me helaas niet gelukt, spy sweeper is dus ook niet te vinden onder de route die jij me gaf, gatverdegatver ik heb iets op mijn pc wat ik er niet eens heb opgezet, vorig jaar geen enkel probleem met het installeren van de nieuwe virusscanner en nu dit:(

Hoeraaaa een aardige medewerker van mijn provider heeft me geholpen om spy sweeper op te sporen, het is gelukt, hij is weg en de virusscanner is geinstalleerd.
Nogmaals bedankt voor de hulp:thumb:

Groetjes Brenda

Nouja... misschien kun je even hier neerzetten wat die medewerker je verteld heeft (voor mensen met een gelijkaardig probleem)? :)

Hallo, ik probeer het :D

START-UITVOEREN daar moest ik een cijfercode invoeren maar weet niet meer wat helaas:( en toen enter en toen moest ik daar spysweep intikken op f3 of f2 drukken en dan ging de comp zoeken en kreeg ik een hele lijst met mapjes en daar stond mapje webroot en mapje spysweeper daar kon ik op gaan staan zogezegd en dan op delete drukken en zo 2x dus per mapje en daarna de virusscanner op doorgaan geklikt en jahoor deze installeerde zich toen.

En ik ben echt een digibeet hoor whahaha

:shocked::shocked:

Leuk toch he, van die self made experts die graag cool willen doen door dingen uit te leggen zodat je er geen snars van begrepen hebt. :p

Volgens mij heb je gewoon hetzelfde gedaan als wat ik beschreven heb, mappen verwijderd. :p

Whahahaha als ik het zo teruglees waarschijnlijk wel alleen die code was anders dan het taskmgr van jou maar ook zoiets in ieder geval, ben wel superopgelucht want het laatste dat ik wil is een comp op de hobbel hebben (met virussen erin dus) was gisteravond ook zo gefrustreerd:mad:

Nogmaals bedankt he mr bond, penny is going to sleep now, morgen weer een lange dag @ work

Groetjes Brenda

webroot spy sweeper

hoi ik heb hetzelfde probleem. Heb inmiddels alles geprobeerd wat je hierboven beschrijft. Helaas kom ik niet verder. Wie kan mij helpen?
Ik vind wel een bestand maar weet niet of ik dit ongestraft kan verwijderen. Het is:
WRUninstall.dll
groetjes marielle

Laatst bewerkt:
Wat is me dat toch een stout programma, hahaha. :D Het gedraagt zich bijna als de rommel die hij verwijdert, niet weg te krijgen.

Maargoed, back to business.

1. Ga naar Start >> Uitvoeren... (XP) of naar Start >> lege balk onderaan (Vista)
  2. Typ taskmgr in het vakje en druk op enter.
  3. Ga naar het tabblad Processen
  4. Zoek naar het proces Spysweeper.exe. Klik met rechts op deze regel en klik op Proces beëindigen.
  5. Herhaal deze stap voor het proces WRSSSDK.exe
  6. Ga weer naar het Uitvoeren... vakje (of in Vista naar de zoekbalk bij start) en geef dit in:
    C:\Program Files\Webroot\
  7. Druk op enter en de map opent. Verwijder de map Spy Sweeper.

Nu gaan we nog wat restjes opkuisen.
Download CCleaner en volg deze handleiding strikt op bij de installatie.

Volg het onderdeel Het Register opruimen op in de handleiding.

Normaal moet Spysweeper nu helemaal weg zijn.

Ik heb hetzelfde probleem, het lukt me niet om Spysweeper te verwijderen.
Heb het bovenstaande geprobeerd maar krijg het volgende:

kan de bewerking niet voltooien
Toegang geweigerd

Ik kan het proces WRSSSDK.exe ook niet vinden

m.v.g. Anja

Ten eerste stamt deze vraag uit januari, redelijk gedateerd dus en ten tweede stel je jouw probleem aan de orde in iemand anders zijn of haar topic. Graag een eigen vraag aanmaken a.u.b.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan