Webserver bereiken?????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

elagas

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
104
Hallo allemaal,

Ik en mijn collega hebben allebei een synology 107+ nas-server, deze hebben we helemaal ingericht. Zodra mijn collega op zijn computer zijn external ip-adres intikt krijgt hij zijn website te zien, doe ik hetzelfde krijg ik mijn website niet te zien. Tik ik mijn internal ip-adres in dan krijg ik mijn site wel te zien en bekijk ik hem via een andere computer op mijn external ip-adres dan doet hij het ook. We hebben al de instellingen vergeleken maar we kunnen geen verschillen ontdekken. Is er misschien iemand die hier een oplossing voor weet. Het is namelijk een stuk makkelijker als ik gewoon vanaf mijn eigen pc de external ip-adres kan intikken om te controlleren of de site het doet dan dat ik elke keer mijn collega moet bellen.

Alvast bedankt.
 
Staan de poorten in de router open waar de webserver opstaat zodat ze van buitenaf de webserver kunnen bereiken ? Elke router heeft een firewall die dit voorkomt namelijk of het moetr zijn dat jezelf de poorten openstuurd. Hoe dit te doen staat in het boekje dat je bij je Router hebt gekregen. Je weet zelf als het goed is welke poorten de webserver gebruikt en deze moeten in de router worden opengezet !!

succes.:thumb:
 
Sommige routers ondersteunen wel dat er van intern naar buiten gegaan wordt en dan weer terug erdoor. Andere ondersteunen dit niet. Zelf heb ik een router gehad die het niet ondersteunde. Dit is idd lastig maar er is wel een oplossing voor.

Je gaat naar start -> uitvoeren -> C:\windows\system32\drivers\etc (enter)
Dan zoek je daar het bestand hosts op. Deze heeft geen extensie. Je kan hem openen met kladblok.

je krijgt dan een bestand te zien waar onderaan staat:

127.0.0.1 localhost
Hier moet je ip komen Hier moet de site komen waar je heen wil.
Weet niet of het externe adres ook wordt ondersteund.

Dit sla je dan op. En als je dan alle browsers op je computer sluit en dan een nieuwe opend dan kun je je eigen site intypen en dan werkt het.

Het nadeel hiervan is dat je het bij elke computer moet instellen die achter de router staat.
Maar als je geen nieuwe router wil kopen is dit de oplossing.
 
Sommige routers ondersteunen wel dat er van intern naar buiten gegaan wordt en dan weer terug erdoor. Andere ondersteunen dit niet. Zelf heb ik een router gehad die het niet ondersteunde. Dit is idd lastig maar er is wel een oplossing voor.

Je gaat naar start -> uitvoeren -> C:\windows\system32\drivers\etc (enter)
Dan zoek je daar het bestand hosts op. Deze heeft geen extensie. Je kan hem openen met kladblok.

je krijgt dan een bestand te zien waar onderaan staat:

127.0.0.1 localhost
Hier moet je ip komen Hier moet de site komen waar je heen wil.
Weet niet of het externe adres ook wordt ondersteund.

Dit sla je dan op. En als je dan alle browsers op je computer sluit en dan een nieuwe opend dan kun je je eigen site intypen en dan werkt het.

Het nadeel hiervan is dat je het bij elke computer moet instellen die achter de router staat.
Maar als je geen nieuwe router wil kopen is dit de oplossing.

Thanks, ga het binnenkort uitproberen.
 
Heb het geprobeerd, en ik kan nog steeds niet mijn site benaderen vanaf mijn eigen computer. Dus als er nog meer oplossingen zijn houd ik mij aanbevolen.
 
Oke, laten we even duidelijk zijn... Jullie zitten achter een en dezelfde router of achter 2 verschillende?

Als je beide achter dezelfde router zit dan moet je het lokale adres gebruiken. Dit kan je simpel weg doen door het IP adres van de computer waar je collega opzit in te typen in je browser. dit kan bijvoorbeeld zijn 192.168.0.2 terwijl jou computer 192.168.0.3 is. Hier kan je achter komen door even een run (uitvoeren) schermpje te starten onder start en dan het commando ipconfig in te typen.

Zit je beide achter verschillende routers dan kan het zijn dat je firewall het blokkeert. Schakel alle firewalls uit en probeer het opnieuw.

Let er ook op dat op de router zelf maar 1 keer port 80 (waar de webserver op staat) kan toegewezen worden aan 1 computer. Als je dan vanaf je eigen computer de webserver wil bereiken dan kan je dat doen door middel van bijvoorbeeld een extern bureaublad.

Vanaf dit punt wens ik je heel veel succes :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan