Webserver??? hoe???

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulmaster

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2003
Hallo mensen,

Ik wil graag een eigen server. Kweet alleen niet heel goed wat et is, maar ik hoorde van iemand dat je dan bestanden op je hd kan zetten en dat mensen die dan kunnen downloaden.
Ik heb dus ffe met google gezocht, en ik vond de volgende site:

http://www.digiweetjes.com/Gevorderden/Gevorderden12.html

Ik heb dat allemaal precies zo gedaan, alleen nu heb ik dus bestanden in mijn map Download zitten. Maar hoe kunnen mensen dan verbinding krijgen en ze downloaden?

Greetzzz Paul

Je moet ze jouw ip nummer geven en de poort die jij hebt gebruikt.

Maar hoe kunnen mensen dan erin komen. Want ik heb precies hetzelfde gedaan als in de link. Maar als ik dan op mijn 2e computer internet explorer open en mijn ipadres intyp, komt er een scherm waar ik w8woord en usernaam moet intypen, doe ik en dan gebeurt er even niets en daarna komt dat schermpje weer met dat w8woord. Hij blijft dan zeg maar komen...

Weet iemand hoe het wel kan lukken???

Alvast bedankt!!

Probeer es met een FTP programma in te loggen op je FTP server, kijken wat ie dan doet.

Heb zelf ook eens problemen gehad met mijn firewall.
PASV uit- of inschakelen deed wonderen.

N.B. ik gebruik Cute FTP, maar doet moet niets uitmaken.

Maar wat vinden jullie het beste programma om een server mee te runnen? Want ik heb nou dat BulletProof FTP maar die is na 30 dagen op :-(

Liefst eentje die gratis is en goed?

Greetz Paul

Bulletproof is de beste idd. Maar als je je eigen FTP server wilt testen en je zit op 'n netwerk kun je je eigen IP adres niet benaderen. Dat moet je dan ff via je netwerk IP adres doen.

Standaard word poort 21 gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan