Webserver: IP probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodney15

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Hallo allemaal,

ik was van plan om aan een paar mensen een hosting te geven.
Dit doe ik via mijn pc en dan de software apach,mysql,php,phpadmin,etc,

Ik heb dit met een goede handleiding voor elkaar gekregen.:d

Het probleem ik heb een vast ip gemaakt en van mijn kant kom ik daar in,Echter vanaf de buitenkant niet ik heb een site waarmee je dan een gratis domein kan aanmaken maar dat lukt ook niet. (Dynds) :confused:

Kan iemand mij helpen?
Het liefst dan hulp-op-afstand:thumb:
(MSN): stuur maar pm voor adres

Alvast heel heel erg bedankt:thumb:

Wat je bedoelt is dat je je webserver-pc een vast ip-adres hebt gegeven (een 10.x.x.x of 192.168.x.x ip-adres), maar dat alles van buiten niet bereikbaar is.

Daarvoor moet je de relevante webserver-poorten portforwarden

Zie hier voor hoe je webserver-poorten kunt portforwarden: Kies het juiste merk + type van jouw router uit en kijk daarna bij HTTP en bij HTTPS hoe je dan kunt portforwarden.
Voorbeeld: Voor de Linksys BEFSR11 is hier te lezen hoe HTTP kan worden geportforward en hier hoe HTTPS kan worden geportforward.
Gaat (dus) om resp. poort 80 TCP (=HTTP) en poort 443 TCP (=HTTPS).

Overigens kun je het niet testen vanaf je thuisnetwerk, dus vraag een kennis vanaf zijn Internet-verbinding te testen of je portforwarding werkt (je webserver moet daarvoor ook aan staan).
Je kunt ook gebruik maken van http://www.canyouseeme.org om deze poorten te testen, zodra je portforwarding actief hebt én je webserver in de lucht is.

Tijs.

Nee, want ik krijg veel spam van Helpmij-gebruikers die mijn MSN/e-mail adres (ooit) gekregen hebben.

De gegeven tips moeten voldoende zijn voor een redelijk onderlegd mens om de portforwarding te regelen.

Verder kun je evt. de gratis versie van Simple Portforwarding gebruiken om de portforwarding voor je in te stellen.

Tijs.

Moet haast een grapje van je zijn: Daar moet ik mijn e-mail adres invullen, en dat ga ik niet doen (zie vorige posting).

Nogmaals: Voor een redelijk onderlegd iemand moet het mogelijk zijn om het te fixen.

Even nog een punt van orde (gerelateerd aan je vraag): Let ook op dat de firewall(s) op de webserver computer poort 80 TCP verkeer inkomend en poort 443 TCP inkomend toestaan. Gegeven dat het vanaf het lokale netwerk lukt geeft aan dat dat waarschijnlijk al goed staat.

Tijs.

Alles werkend gekregen:
a. Portforwarding ingesteld voor de HTTP, HTTPS, FTP en passive FTP-poorten (resp. poort 80, 443, 2500 en 2048-2148). Voor FTP poort 2500 gekozen, omdat blijkbaar de provider poort 21 blokkeert. Gebruikte router lijkt een KPN Experiabox te zijn.
b. Poort-uitzonderingen gemaakt in de firewall van Windows voor de poorten die hierboven zijn genoemd.
c. FTP-programma aangepast aan de veranderde poort.
d. Voorbeeld gegeven met FileZilla en alles bovendien extern getest vanaf mijn pc:
ftp://87.X.X.X:2500/
http://87.X.X.X/

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan