Webserver met java

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwijnenkop

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Hoi,

Ik heb zelf al een tijdje een apache webserver met php en mysql, maar als ik daar mijn java applicaties opzet voert hij ze niet fatsoenlijk uit en krijg ik na een tijdje een error, terwijl wanneer ik ze in het programma waarin ik ze maak, de applicaties uitvoer, ze het wel doen.

Iemand enig idee hoe je Java op je webserver zet? Of is hier iets anders fout?

Wel wil ik mijn al bestaande webserver behouden, dus geen compleet nieuwe!

Laatst bewerkt:
Het is voor apache niet mogelijk om een Java applicatie uit te voeren. Het enige wat apache voor jou kan doen is bepaalde requests doorsturen naar een Java applicatie server zoals Tomcat of Glassfish. Echter denk ik dat het handiger is om bijvoorbeeld enkel Tomcat te gebruiken. Vaak wordt Apache voor een applicatieserver geplaatst om deze te ontlasten voor onder andere het afhandelen van requests naar statische bestanden.

De vraag is natuurlijk ook wat voor soort applicatie je hebt gemaakt. Bovenstaande is van toepassing wanneer je bijvoorbeeld gebruik maakt van Spring. Ik weet echter niet precies hoe dit bijvoorbeeld zit met applets.

Kun je je situatie iets specifieker omschrijven?

Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je wat voor type applet?

De bovenste regels van mijn code zijn als volgt:

PHP:
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;
import java.io.*;
import java.sql.*;
import java.util.*;

public class Chat extends JApplet implements ActionListener{

Zodra ik hem op mijn webserver plaatst voert hij alles mooi uit, behalve de mysql query's.

Ik zou graag iets meer info willen hebben over die Tomcat server.

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
In dat geval vraag ik me af of je Tomcat nodig hebt. Ik denk dat er dan specifiek iets mis gaat voor mySql.

Plaats inderdaad even je foutmelding, als deze er zijn.

java.lang.ClassNotFoundException: com.mysql.jdbc.Driver

Ik heb de driver geïnstalleerd zoals het beschreven staat op :http://ep2.nl/topic/464/

Als ik mijn java applet test in appletviewer.exe verwerkt hij wel mooi alle gegevens, maar zodra ik ze op mijn webserver plaats krijg ik die error:(

Ik ben ook niet zo bekend met applets, maar ik ga er nu vanuit dat je hier ook een jar (of war) die je app bevat op je webserver plaatst.

Als dit het geval is, check dan eens of de driver zich in deze jar (war) bevindt.

Waar moet ik dan precies kijken?

En is het niet mogelijk om met een applet een bestand te lezen, zodat ik de berichten in een txt-bestand zet. Ik had gehoord dat je met een applet niet naar een bestand kan schrijven, dit laat ik dan aan een phpbestand over.

Laatst bewerkt:
Met welk programma schrijf je je code?

Wat Gab bedoelt is: Welke IDE gebruik je ? netbeans, eclipse, notepad++ ...

De jar of war die je maakt deploy je toch naar je webserver neem ik aan. Als je webserver lokaal draait dan is dat vaak iets in de trent van c:\apache\htdocs\uwApp.jar

Ik ben ook niet zo bekend met applets, maar ik ga er nu vanuit dat je hier ook een jar (of war) die je app bevat op je webserver plaatst.

Als dit het geval is, check dan eens of de driver zich in deze jar (war) bevindt.

Wat dom van mij, ik had ze inderdaad niet erin geplaatst, het werkt nu perfect, heel erg bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan