Webserver op internet kenbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

koen Bisschop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2005
Ik ben momenteel aan het proberen om mijn webserver die op het intranet perfect werkt, zichtbaar te maken op het internet.

Mijn verbinding naar internet gebeurt met behulp van een ADSL-lijn - Eminent 4202 modem. Daar moest ik volgens de handleiding enkel in Misc Configuration, Virtual servers, inkomende berichten op poort 80 naar poort 80 van mijn webserver sturen. Heb ik dus gedaan.

Ik heb bovendien - vermits ik een dynamisch ip-adres heb gekregen, me geregistreerd in dyndns, zodat ik op basis van een url bij mijn webserver kan. Dat deel lijkt te lukken, want: ik kan in mijn browser via deze url mijn modem configureren als ik dat even toelaat op de modem.

Wat verlies ik uit het oog? De foutmelding die ik krijg bij het browsen naar mijn webserver is: dns-lookup fout. met andere woorden: alhoewel de url werkt voor de modem te contacteren, lukt het doorsturen naar een computer in het LAN niet.

Ik gebruik windows server 2003 - alhoewel hetzelfde probleem optreedt onder windows Pro 2000.
Op de windows Pro gebruik ik Norton antivirus, op de server 2003 is er (waarschijnlijk) standaard een ingebouwde firewall-beveiliging.

Laatst bewerkt:
Koen,
Haal even je e-mail adres uit je handtekening of je moet wel heel graag spam willen ontvangen.:rolleyes:

en wat gebeurd er als je in je borwser je (publieke) ip adres invoerd? kom je dan ook bij je modem uit?

mmm dat zal eigenlijk wel.
ik heb even zitten neuzen in de manual, volgens mij zijn er een paar dingen: om te beginnen zou ik "management vanaf het internet" uitzetten. (als je dit wel graag wilt aanhebben zou ik een andere poort dan 80 kiezen)
Grote kans dat het nu al werkt.

Gebruik je binnen je netwerk DHCP? oftwel, heeft je webserver een vast ipadres?

dit alles reds gedaan

bedankt voor het reageren op dit bericht!
management vanaf het internet is inderdaad uitgeschakeld. Bovendien heb ik de poort inderdaad reeds verzet.
Ik gebruik vaste IP-adressen, doch: de dhcp-server van de modem is wel ingeschakeld.
Alle verdere tips welkom!

ik had ook nog iets gezien over de firwall setten, en dan bij incoming-policy oid.
Daar moet je dan het verkeer van buitenaf op poort 80 met als destination poort 80 op het ip adres van je webserver op "allow" zetten.

misschien dat dat helpt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan