webserver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeyanthi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2010
Berichten
3
Ik heb een eigen webserver. De probleem is dat mensen van buiten wel de website kunnen bekijken. En als ik thuis naar de website wil zien gaat het naar de inlog details van de modem.Als ik inlog gaat het naar de modem. Mijn vraag is dus hoe kan ik dat probleem oplossen. Als iemand er wat van af weet. Laat het me weten. (ik heb poort 80 al open gedaan)

jeyanthi
 
Er is maar 1 manier om intern je website te bereiken op zijn 'naam'. Stel dat mijndomein.nl je Internet-domein is en via www.mijndomein.nl je website te bereiken is en je webserver 192.168.1.33 als ip-adres heeft, dan zul je in je hosts bestand een toevoeging moeten doen.
Als je XP hebt: Start -> Uitvoeren -> notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Als je Vista of W7 hebt: Maak een nieuwe snelkoppeling met bovengenoemde commando-regel, rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Voeg toe (natuurlijk aanpassen aan je domein én ip-adres):
192.168.1.33 www.mijndomein.nl

PS: Als je je pc/laptop extern hebt op een gegeven moment, dan die extra hosts-regel tijdelijk commentaar maken door er een #-teken voor te zetten. In je thuisnetwerk weer activeren door het #-teken te verwijderen in het hosts bestand.

Succes,

Tijs.
 
bedankt voor je reactie. Ik heb geprobeerd, wat je zei, maar het lukte niet. Ik denk dat het een ander probleem is, want ik heb telfort provider gehad en deze week heb ik een nieuwe aangevraagd en ben ik nu overgestapt naar Tele2. Met Telfort heb ik geen problemen gehad hiermee, maar met Tele2 krijg ik dit probleem. Ik heb IP-adres verandert, en heb ik de poort-80 opengedaan via de nieuwe modem. Toen kreeg ik dit probleem. Dus ik denk dat het niet daar aan ligt, maar aan iets anders.
 
als je op de webserver zelf zit kijk dan naar het ip adres wat je het gegeven hebt en typ dat in bij je internet browser. Of als je op de webserver zit tp bij de webbrowser 127.0.0.1 in, werkt dit niet vul dan achter de 1, : met poort van de web, dit zo 8080 kunnen zijn. voorbeeld: 172.0.0.1:8080

Als je het van een andere pc wilt doen moet je de interne ip weten van je webserver en vul dat in je webbrowser.
 
Ik heb beide oplossingen geprobeerd. Ze werken allebei. Maar mijn vraag is waarom doet hij het niet normaal. Bij telfort heb ik niks veranderd en werkte prima intern en extern. Voor Ftp server heb ik ook zelfde oplossing toegepast en werkte maar bij mailserver lukt het niet. Weet iemand hoe ik dat probleem kan oplossen. Ik dank alvast de twee die me op weg hebben geholpen. Ik heb poort 110 en 25 open gemaakt voor de mailserver.
 
Poort 25 inkomend en uitgaand wordt altijd geblokkeerd bij thuis-abonnementen (behalve uitgaand naar de mailserver van de provider). Het draaien van een mailserver wordt dus dik zeuren, behalve als je een mail-relay gebruikt zoals http://www.rollernet.us
Je moet dan je mailserver mail laten ontvangen op een 'hoge' poort (bijv. poort 8000), je mail (die gaat gewoon via poort 25) laten afleveren bij rollernet, en die dan de mail naar jou laten doorsturen op poort 8000 (natuurlijk ook portforwarding instellen op poort 8000).
Je zult trouwens voor uitgaande mail verplicht altijd alles via de mailserver van je provider moeten sturen.

Sommige providers hebben een soort mail-relay (bijv. KPN heeft dat) maar of tele2 dat ook heeft weet ik niet. Je kunt in ieder geval via rollernet (of vergelijkbare dienstverleners) wat gaan proberen.

Poort 110 (=pop3) zou (normaal gesproken) in NL wél bereikbaar moeten zijn van buitenaf.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan