Webserver (ubuntu) verander ip --> naam en webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

k l a a s

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Hallo,

Ik heb een Ubuntu Server 10.10 op een oude pc draaien. Ik ben er achter wat zijn ip is en als ik het intik in mijn browser (van een andere) dan kom ik op een standaard pagina terecht. Mijn vragen zijn:
1. Hoe kan ik mijn ip adres veranderen naar een normale naam als www.helpmij.nl?
2. Hoe verander ik die standaard pagina naar een pagina die ik heb gemaakt?

mvg.

Hallo,

Voor een domeinnaam (klaas.nl,.com,.eu,.se enz...) moet u betalen, heel duur zijn deze niet slechts 2 euro per jaar, https://www.transip.nl/ . Is poort 80 ook open in de router? Anders kun je er vanaf een computer buiten het netwerk de website niet bezoeken. Uw website kunt u wijzigen door via FTP uw site te uploaden naar de map /var/www. Dit kunt u doen met een programma als FileZilla, deze kunt u hier downloaden: http://filezilla-project.org/ als u het programma geïnstalleerd heb kunt u het IP adres bij host host invullen en bij gebruikersnaam en wachtwoord uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw server invoeren. Als er verbinding is gaat u naar /var/www en upload u het .html of .php bestand naar de server. Ook kunt u eens het volgende doen commando uitvoeren op de server, cd /var/www daarna het commando ls om te kijken wat voor bestanden er in de map staan. Waarschijnlijk ziet u dan index.html staan. Dit bestand kunt u aanpassen met het commando cat index.html of vi index.html . Voor dat u de website upload kunt het bestaande index.html bestand verwijderen (via filezilla kan dit).

Succes!

Groet,
Fabian

dan heb je eerst een domeinnaam kopen! (kan ook gratis, via gratis webhosts denk ik)

vraag 2 moet je ff op googlen daar weet ik niks van!

trouwens een standaard pagina is op een normale webhost altijd de index.htm(l)/php/enzovoort dus waarom daar niet?!?
dan moet je de index.* gewoon op de root zetten (waar dat dan ook is)

bedankt voor jullie reactie's maar kan ik niet gewoon het ip adres veranderen via mijn server? Ik heb niet echt zin om veel geld te betalen;)
en het is een school opdracht, moet binnen het netwerk blijven...

.nl .con .org enzo zijn niet gratis! anders waren er geen domeinen meer vrij :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan