Webserver werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterprut

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
ey,

ik wil een webserver opzetten (gewoon, beetje uitproberen) maar het wil maar niet lukken :(

ik had eerst Apache + php + mysql (van een handleiding van www.computerhulp.net) maar dat wou niet lukken. toen maar easyPHP gedownload. maar dat werkt ook niet echt. wie kan mij verder helpen

Groet T

Krijg je een foutmelding? En wat lukt er precies niet?

nou, het werkt niet zoals ik het wil. :D

als ik mijn IP-adres intoets dan geeft ie een Pagina kan niet weergeven worden error

maar ik wil dat mijn pagina die dan op http://localhost zie ook daar wordt weergeven

maar jij was diegene van www.computerhulp.net

Laat me raden, je zit achter een router of een PC die het internet deelt? Dan moet je namelijk portmappen om de server vanaf het internet te kunnen benaderen.

En ja, ik ben de webmaster van computerhulp.net :)

klopt als een bus.

maar welke port moet ik dan mappen?

Geplaatst door masterprut
klopt als een bus.

maar welke port moet ik dan mappen?

HTTP is poort 80 maar het zou kunnen dat je provider dit geblokkeert heeft.

(Als je gemapt hebt wil je dan even je IP in een PB geven? Dan kan ik zien of het werkt.. vanaf binnenuit kan je je server niet benaderen met je externe IP)

maar het is niet handiger om terug testappen naar die handleiding?

Hoe bedoel je?

Folders in the Apache ServerRoot (www) : phpBB2

This page makes it possible to view the folders placed at the server root. If you wish to organize the path "www" differently, you can erase this file. There is a backup copy in the folder "safe" (index-safe.php).

Hij werkt! :thumb:

OHWKEE!!!

goed, en nu nog bedenken wat ik erop ga zetten :D (nee grapje) wil forum hosten zoals je ziet

maar hoe maak ik met dat easyphp een mysql database aan?

Geplaatst door masterprut
OHWKEE!!!

goed, en nu nog bedenken wat ik erop ga zetten :D (nee grapje) wil forum hosten zoals je ziet

maar hoe maak ik met dat easyphp een mysql database aan?

Ik weet niet hoe easyphp precies werkt maar heb je ook een aparte map waar mySQL in staat? Zo ja, ga dan naar de mysql/bin map en start daar winmysqladmin.exe op. Hier voer je een gebruikersnaam + wachtwoord in en daarna kun je databases gaan aanmaken. (Staat ook in de handleiding @ computerhulp.net)

Kijk even in de FAQ van EasyPHP.

Als het goed is heb je er een script bijgekregen die in de map /phpmyadmin/ staat.

Doe maar eens : http://localhost/phpmyadmin/ werkt dat?

Om deze reden ben ik tegen deze kant en klaar pakketten.. altijd een gedoe om te vinden wat je precies zoekt.

Om deze reden ben ik tegen deze kant en klaar pakketten.. altijd een gedoe om te vinden wat je precies zoekt

oke, genoeg gehoort, back2computerhulp.net

jaaaa nu nog dat forum erbij

en werkte dat masterprut.********.nl?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan