webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kwikjuh

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
hey,

ik weet eigenlijk niet waar ik dit bericht moest plaatsen maar hier lijkt mij het beste.

Wie weet wat ik allemaal nodig heb om een Web server te plaatsen in eigen huis om een paar van mijn eigen websites te bouwen en hosten 24 uur per dag 365 dagen per jaar.
Ik heb zelf een kabel aansluiting.

Wat heb allemaal nodig?
alle info hierover zijn van hartel welkom.

Alvast Bedankt
:)

Sommige providers staan niet toe dat je een eigen webserver hebt draaien. Hier moet je wel even rekening mee houden.

Geplaatst door Sauria
Sommige providers staan niet toe dat je een eigen webserver hebt draaien. Hier moet je wel even rekening mee houden.

In theorie klopt dat,de praktijk is dat ze dit toch wel toestaan

Ik heb de bovengenoemde site doorgelezen maar heb nog een paar vragen:

Ik kom namelijk in de knoop met 't datalimiet bij mijn webhoster ik heb namelijk een forum waar ook op geupload moet kunnen worden...

Ik wil een oude Pc (WIN 98 als het kan) van mij gebruiken als webserver, ik heb gehoord dat dit kan.

Vragen:

Maar moet de Pc dan altijd aan staan?

Hoe krijg ik daar mijn NL domein generalforum.nl op?

Is ADSL Lite van Wanadoo genoeg voor een site met Forum en al?

Kan ik mijn Ftp en forum zo meenemen met database en alles erbij?

Al de Pc uitvalt om welke reden dan ook staat de site dan uit maar als ik de PC weer aanzet weer aan?

Ik hoop dat het gaat lukken want een NL domein is maar €9.95:) maar het pakket wat daar achter zit is ietsje VEEL duurder :(

Het zijn misschien (zeker) wel heel veel vragen maar ik hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden!

Bedankt voor de handige site upsidaisy! :thumb:

Laatst bewerkt:
Je pc moet dan inderdaad altijd aan staan.
Als je zelf een site wil draaien moet je een webserver installeren zoals apache of IIS. Als je pc dan uitvalt dan is de site inderdaad ook niet bereikbaar, maar als je hem weer aanzet en de webserver start dan is de site ook weer online.

Welke van die 2 is het handigst?

En kan ik dan mijn ftp mijn my SQL en mijn forum meenemen?

Zou je misschien op mijn andere vragen ook een antwoord weten?

Want ik wil alles wel zeker weten en geen verassingen tegen komen want die zijn meestal nadelig:D

Ik ben zelf voorstander van apache. Je moet dan ook php en mysql erbij installeren. Een ftp server moet dan nog wel apart denk ik, maar zal ook geen probleem zijn. Op dit forum staan ook daar vast wel voorbeelden van.
Een Phpdev installatie kan het je heel makkelijk maken, omdat die apache, php en mysql in een keer voor je installeert. Te vinden op http://www.firepages.com.au/. Voor meer controle kun je ze ook apart installeren, hiervoor zijn op google genoeg tutorials te vinden.

Wat je datalimiet betreft. Alles wat iemand naar jou gaat uploaden en downloaden komt bij je datagebruik op, dus daar moet je wel rekening mee houden. Als dit alleen maar tekst is valt het nog wel mee, maar plaatjes en andere bestanden kunnen hard gaan.

Ik heb geen ervaringen met domeinnamen, dus misschien dat iemand anders je daar meer over kan vertellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan