Webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andrenijn1

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
5
Ik heb op mijn laptop XP home draaien.
Nu had ik al VS 2005 met dotnet 2.0 framework.
Ik heb IIS geinstalleerd en geprobeerd een website in de lucht te krijgen.
ik heb zowel dotnet 2.0 fw herstelt als opnieuw geinstalleerd, verder heb ik ook eerst IIS herstelt en wederom dotnet 2.0 fw herstelt.

Nu krijg ik de melding Failed to acces IIS metabase.


Ik heb ookal in de commandprompt dotnet 2.0 geunstalled en opnieuw geinstalleerd.
wie weet er raad???.

:) :D
 
Ik vermoed dat je anti-virus/anti-spyware de zaak blokkeert.

Zet anti-virus/anti-spyware tijdelijk uit (als je door een router van directe aanvallen vanuit Internet beschermd bent).

Indien dat helpt: Sluit de database en log-bestanden van IIS in de anti-virus software uit om te 'bewaken'.


Tijs.
 
Hey Thijs,

Ik heb idd norton op mijn laptop staan maar deze zet ik uit dat bedoel je toch??

en wat bedoel je met die databse kun je dat iets verder uitkeggen, dit is voor mij de eerste keer dat ik dit probeer.

alvast bedankt
andre
 
Zie hier voor een uitleg wat de Metabase van IIS is.

Die Metabase is erg belangrijk, dus je moet er regelmatig een backup van maken (zodra je IIS weer werkend hebt). Die backup kun je o.a. maken met de IIS Manager. Zie hier hoe je dat kunt doen.

Voor informatie over hoe IIS te installeren, configureren, beheren etc., zie hier. Vooral deze sectie is erg handig voor dag-tot-dag beheer en gebruik van IIS.

Voor de meest uitgebreide uitleg van mogelijke problemen zoals jij die beschrijft: deze link

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu vanalles geprobeerd en heb nu weer foutmelding 500,
schiet niet echt op zo.

Heeft er iemand nog goede raad buiten formateren
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan