Webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter54321

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Hallo,

Ik zou graag een webserver opzetten.
Gaat dit bij telenet en mag dit want ik heb gezien op websites dat poort 80 geblokkeerd wordt.
Zoja het is mogelijk en het mag.
Welke apparatuur heb je dan allemaal nodig?
Welke programma's?

Alvast bedankt

Volgens mij mag je dat allemaal zelf weten. (ik weet het niet zeker)

Als je een webserver op wilt zetten moet je natuurlijk wel genoeg bandbreedte hebben op je huidig abonnement van telenet. Verder heb je een extra computer nodig, eentje waar Linux op draait of Windows. (Linux heeft wel de voorkeur)

Voor windows kun je http://www.apachefriends.org/en/xampp.html XAMPP gebruken. Dat gebruik ik zelf voor het spelen met PHP enz. Voor Linux moet je toch hulp krijgen van iemand anders want daar weet ik zeer weinig van af.

Je moet waarschijnlijk ook alles wat binnenkomt op 8080 bij jou router 'forwarden' naar de ip van de webserver.

Groeten,

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij kan dat best met een normale router van Linksys. Tenzij er veel verbinding is en je een speciale router nodig hebt..

gebruik USBWebserver.

heel handig programma'tje, ik heb het zelf op mijn usb stickie staan zodat ik op verschillende plekken kan werken, maar je kunt het ook gewoon op je computer installeren. NOOIT problemen mee gehad...

http://usbwebserver.com/

geciteerd:

USB Webserver is een gebundeld pakket van Apache, MySQL, PHP, MiniRelay en phpMyAdmin software, dat het mogelijk maakt om een webserver vanaf een usbstick te draaien.
USB Webserver draait onafhankelijk en laat niks op de computer achter, waardoor het ideaal is voor studenten, php programmeurs, beginners en bedrijven.
Het programma is gratis en voor iedereen zeer gemakkelijk in gebruik. Maar ook voor de ervaren gebruiker is alles in te stellen en net zo flexibel als bij een losse installatie van al deze pakketen.

kan er zelf niet duidelijker over zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan