Websever

Status
Niet open voor verdere reacties.

AmcUhrd

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2011
hallo

ik heb een server aangevraagd via bureau automatisering bij mij op school. deze is vandaag online gekomen. ik heb mijn website geupload naar de www map, maar de url geeft da dan de bad request invalid hostname. verder als ik via de browser inlog op de ftp, kan ik de website wel zien, maar de stukjes php worden niet geparsed a.k.a. er wordt geen content geshowed. komt dit omdat de server geen php ondersteunt, of omdat er nog geen database geinstalleerd is. en hoe los ik dat dan op. wat ook een aanwijzing kan zijn is de inlog van de beheer. als ik die pagina open dan laat hij alleen maar de helft van de php code zien, gewoon puur de code geechoed op een wit scherm.

Ja kan een bestandje maken met dit erin <?php phpinfo() ?> bijv: info.php dan uploaden en erheen browsen. Je ziet dan wat er draait.

Hoi AmcUhrd,
... komt dit omdat de server geen php ondersteunt, of omdat er nog geen database geinstalleerd is.
De ondersteuning zal blijken uit het resultaat van glompie's suggestie.
Als php wel op de server zit, dan hangt het van de php-opdracht af of er een database geopend moet worden.

• Als het een simpele php-include is, zou deze het ook zonder database moeten doen.
  • Maar als je onderdelen van een database in je php-pagina oproept (of als een CMS als Wordpress gebruikt), dan zal er eerst een database moeten zijn waaruit iets opgehaald kan worden.

=======
... als ik via de browser inlog op de ftp, kan ik de website wel zien, maar de stukjes php worden niet geparsed
Dat zal denk ik wel kloppen, want als je via een ftp-uploader als FileZilla naar een server gaat en daar de inhoud van een php-pagina bekijkt, dan geeft deze ook de php-opdracht weer zoals die is geüpload: zonder parsen.
  • Iets dergelijks zal gebeuren als je de pagina via de beheer-tool op de server opent: je ziet alleen de "echte inhoud" (de pure code), en niet wat er uit moet komen als de php-machinerie zijn werk heeft gedaan.
Het parsen als php (pre-processen) gebeurt alleen als je de pagina gewoon in een browser opvraagt: buitenom, niet binnenlangs.

=======
... de url geeft dan de bad request invalid hostname.
Een invalid hostname zou er wellicht ook op kunnen wijzen dat je langs de gewone weg nog geen bestand van je webadres kunt opvragen. Misschien kan het zijn dat wel de ftp-toegang is opengezet, maar de gewone url-toegang niet? - Dat zou je dan bij het "bureau automatisering" te weten moeten kunnen komen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Het klinkt als een IIS melding, en waarschijnlijk is op de server niet de juiste hostname ingevuld bij jouw site, of staat 'all unassigned' niet aangevinkt. Maar dit kan normaal gesproken alleen de serverbeheerder oplossen.

En zo te zien heb je ook geen PHP op die server staan, dit kan wel onder IIS maar moet ook apart geinstalleerd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan