Webshop en Forum?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbenjamins

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Berichten
66
Hallo,

Ik heb voor iemand een webshop gemaakt.
Maar zou een klein forum bij een webshop passen?
Het doel van het forum is dan niet over de spullen wat in de webshop staat maar lekker discuseren over verschillende onderwerpen.

De webshop verkoopt paarden spullen.
 
Persoonlijk vind ik het gevaarlijk: Je gooit 2 verschillende functies op 1 website. Als het forum nou ging over de service van de webshop, de producten die er verkocht worden etc., dan zou ik me er wél iets bij kunnen voorstellen.

Als je het wel gaat doen: Het is van groot belang dat er goede forum-regels en forum-moderatoren worden ingesteld. Stel dat er van wat/alles misgaat op het forum straalt dat (toch) ook af op de webshop en haar medewerkers. En natuurlijk mag het niet zo zijn dat als het forum gehackt wordt of crasht dat de werking of beveiliging van de webshop daarmee in gevaar kan komen.

Tijs.
 
Zelf zat ik ook nog aan te denken om het op een ander domein te laten draaien en een link naar de webshop doen. Dan is het niet direct te zien dat het bij de webshop hoort.
 
Lijkt me een goed plan, met de aantekening dat je nog steeds goed moet opletten dat het forum niet (bij hack of crash) de webshop in gevaar brengt.

Je kunt gerust heen-en-weer linken (dus in het forum naar de webshop en andersom), maar dan moet zeker op de webshop worden aangegeven dat het forum niet de plek is voor garantie-aanspraken, klachten over de webshop(-leveringen) etc. is.

Tijs.
 
Ik denk als je het forum software goed up to date houdt dat er dan weinig mis kan gaan.
En het doelgroep zijn de ruiters dan en ik ga er van uit dat het normale gebruikers zijn op dat gebied.

Als je het forum eerst op een sub domein draait van de webshop en als het goed loopt een domein aanvraagt of is dat niet slim om het eerst als sub domein te laten draaien. (wel met een ander uiterlijk zodat er geen logo van de webshop er op komt)
 
Eerst draaien op een subdomein kan prima, zolang op het forum duidelijk een soort link naar de webshop is (die dus op het 'hoofd'-domein draait).

Dat paardenliefhebbers niet in de eerste plaats hackers zijn snap ik, maar er zullen altijd mensen zijn die het 'leuk' vinden om (ook als ze niets met paarden hebben) het forum onderuit te halen danwel te hacken. Natuurlijk geldt dat ook voor de webshop...

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan