webshop en website koppelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roelief

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2010
Goedemiddag,

Voor een vriendin heb ik een website gemaakt www.prospray.nl (nog niet helemaal af) en een webshop www.prospray.nl/shop

nu wil ik graag in de bovenste navigatiebalk van de shop een link naar het website gedeelte.

nu denk ik dat ik wel ongeveer weet waar ik moet zijn maar ik ben bang dat als ik het niet goed aanpas de hele boel weer op de kop ligt! ik snap nog niet zo veel van het true en else gedoe.
PHP:
?>
       <ul>
<?php
           echo "<li><a href=\"index.php?page=main\">" . $txt['menu1'] . "</a></li>";
           echo "<li><a href=\"index.php?page=cart&action=show\">" . $txt['menu2'] . " (".CountCart($customerid).")</a></li>";
           if ($conditions_page == 1) { echo "<li><a href=\"index.php?page=conditions&action=checkout\">" . $txt['menu3'] . "</a></li>"; }
           else { echo "<li><a href=\"index.php?page=shipping\">" . $txt['menu3'] . "</a></li>"; }

if (IsAdmin() == true) {
 	            echo "<li><a href=\"index.php?page=admin&version=$version\">" . $txt['menu9'] . "</a></li>";
           }
           if (LoggedIn() == true) {    
	            echo "<li><a href=\"index.php?page=my&id=".$customerid."\">".$txt['menu10']." ("; PrintUsername($txt['header3']); echo ")</a></li>";
	            echo "<li><a href=\"logout.php\">" . $txt['menu11'] . "</a></li>";
           }
           else {
	            echo "<li><a href=\"index.php?page=my\">" . $txt['menu12'] . "</a></li>";
	            echo "<li><a href=\"index.php?page=customer&action=new\">" . $txt['menu13'] . "</a></li>";
           }
           echo "<li>";
           ShowFlags($lang_dir,$gfx_dir);
           echo "</li>";
?>
       </ul>
ik denk dat het hier ergens bij in moet komen,
zou iemand me willen en kunnen helpen?

groetjes Roelie

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus als ik het goed begrijp wil je in de bovenste navigatiebalk van de webshop een link die verwijst naar home pagina.
  • ProSpray Shop (Home Link) -> ProSpray

als dat het geval is zit je inderdaad bij de juiste code.
Wat deze statements eigenlijk doen is controleren wat de status van de pagina is, controleren of er ingelogd is als beheerder en controleren of er wel is ingelogd. Op basis hiervan wordt het menu in elkaar gezet.

Als je hier een extra link aan wilt toevoegen kan je gewoon tussen de code het volgende zetten
PHP:
echo "<li><a href='../index.html'>Terug naar de website</a></li>";

Deze code kan je overal neerzetten behalve tussen een if-else statement.

groeten vreugde

dat is inderdaad wat ik bedoelde!

Goedemiddag Vreugde,

hartelijk dank voor je hulp, dat is inderdaad wat ik wil.

Het zal voor een gevorderde echt wel heel simpel zijn maar ik ben bang dat als je het verkeerd plaats alle niet meer werkt!

HTML en CSS heb ik redelijk onder de knie maar nu ontkom ik niet aan interactieve dingen daar heb je dan weer javascript voor nodig toch?

heb me al wel ingelezen in javascript het is zoiets van als iets waar is dus "true" volgt een bepaalde actie en zo niet dan "else" (een andere actie) of zo?
of is dat te simpel? heb net met koninginnedag een boek over javascript gescoord ga er maar eens in beginnen!
en kijken of het werkt!

nogmaals dank
groetjes Roelie

Je had zelf al in de code staan <?php maar ook PHP code tags in je bericht. Het betreft dus geen Javascript, maar PHP code. Het zit inderdaad tamelijk simpel in elkaar, het if else principe. Ik zou wat tutorials via internet volgen als ik jou was, dat Javascript boek wat je hebt betreft een andere kant van programmeren.

niet erg slim.

:o

niet slim he? geen javascript maar PHP.

kan iemand me misschien beknopt uitleggen wat het een en is en wat het ander en wanneer je wat gebruikt?

(zodat ik me eerst in het een kan verdiepen en vervolgens het andere?

Bij voorbaat dank

groetjes Roelie

Het grootste verschil tussen beide is dat PHP een server taal is en Javascript eerder een clienttaal

Wat ik hiermee bedoel is dat wanneer een wijziging op de website moet plaats vinden, moet PHP eerst een verzoek doen naar de server. Javascript daarintegen doet geen verzoek naar de server maar werkt het intern af. Dit is een groot voordeel van javascript.

Naast dit voordeel heeft javascript 2 grote nadelen ten opzichte van PHP. Het eerste is dat alle code zichtbaar is voor iedere gebruiker. Dus wanneer prive data bewaart moet blijven kan dit niet met Javascript. Het tweede nadeel is dat Javascript uitgezet kan worden op een client. Dit komt niet vaak voor maar het is wel mogelijk.

Daarnaast kunnen beide talen als uitbreiding van HTML dienen. PHP kan zonder HTML werken waardoor er geen nette opmaak is, Javascript durf ik zelf niet te zeggen.

Zelf zou ik altijd voor PHP kiezen voor de functionaliteit met daarnaast HTML en CSS voor het uiterlijk. Javascript gebruik ik zelf vaak eerder als aanvullig op PHP voor de functionaliteit .

Mocht je meer willen weten, bezoek dan de volgende websites. Hierop staan enorm veel informatie over beide talen

groeten vreugde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan