Webshop maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje30

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met een webshop http://www.usedcdmarket.com bij biedmeer.nl maar ik ben er al wel achter dat dit best wat gaat kosten op jaarbasis mijn vraag is kan ik zelf ook een webshop maken? Ik ben totaal niet bekend met websites maken en wil toch graag een shop met alle mogelijke opties die bij een webshop horen. Ik ben op zoek naar het beste programma om zo'n shop te maken ik heb hier op helpmij al gekeken maar kan niet echt wijs worden door alle oplossingen die gegeven worden HTML Of PHP welk programme het best te gebruiken dreamweaver of joomla wie kan mij concrete antwoorden geven. Ik ben best bereid om er wat tijd in te steken ik heb tenslotte al een shop dus kan ik rustig een eigen shop bouwen.

Graag zie ik jullie reactie en alvast bedankt :thumb:

Adje30

Je zult eerst HTML een beetje moeten kunnen voor je aan PHP kan gaan beginnen en ja hebt ze beiden nodig als je een webwinkel wilt gaan maken.
Welk programma je gaat gebruiken maak6t niet veel uit dreamweaver, joomla, HTML kit og myPHP enzo voort dat is een persoonlijke keus licht er aan wat jouw het best bevalt.
Als je die dingen een beetje bekeerst zul je kunnen beginnen aan je web shop.

Voor de basis van HTML kijk hier is rond en ga wat van die lessen doen http://www.handleidinghtml.nl/

Wanneer je niet te veel programmeer gedoe wilt, is het ook de moeite waard om naar voorgebakken webshops te kijken die je zelf aan kunt passen
b.v. Strato adverteert daar mee.

mvg Leo

Ik raad je aan om kant en klare shop te nemen, want als je nog niet kunt programmeren en je wilt er zelf een maken dan ben je wel een jaar of meer verder voor je een hele simpele webshop hebt... en dan is het nog maar de vraag of je niet ergens een gaatje hebt laten zitten waardoor mensen gratis spullen kunnen bestellen bij je.

Je kan inderdaad het beste met een kant en klare webshop beginnen.

Voor Joomla is de meest gebruikte op dit moment Virtuemart. Je kan hier een pakket downloaden van een Nederlandstalige Joomla inclusief Virtuemart.

Omdat Vituemart niet echt vernieuwend is geweest de laatste tijd komen er ook nieuwe Joomla webwinkel componenten uit. De meestbelovende is Tienda. Deze vind je hier.

Een optie zonder Joomla is om gebruik te maken van Magento. Dat is puur een webwinkel maar wel wat zwaarder dan de andere, vooral geschikt voor de grotere webwinkels.

Virtuemart is sowieso gratis, de andere twee hebben een gratis community versie (naast een betaalde versie) die goed genoeg is voor de meeste mensen.

Succes.

Andere kant-en-klare webwinkel software: Zen-Cart en osCommerce. Als je geen ervaring hebt met HTML en programmeertalen dan kun je inderdaad het beste voor zo'n pakket kiezen.

ok

Allemaal bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan