Webshop niet meer toegankelijk voor bepaalde tijd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

VbDesign

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2013
Sinds enkele weken ondervinden wij problemen met connectiviteit naar onze webshop.

De webshop wordt gehost buiten België, eg. Duitsland. De eerste 2 jaren hebben wij niets van connectie problemen ondervonden maar om 1 of andere reden kunnen wij niet meer surfen naar onze webshop van binnen ons netwerk voor een bepaalde duur ( tussen 5min en 45min ) en dit soms meerdere malen per dag.

Van buiten ons netwerk kunnen wij wel nog surfen naar de webshop net zoals onze klanten.

Daarnaast hebben wij ook nog een webservice draaien op onze lokale server hier in België welke connecteert met de webservice van de webshop om prijzen om te halen.

Tijdens het probleem kunnen wij van zowel binnen als buiten ons netwerk surfen naar onze webservice maar op de webshop zijn er geen prijzen te zien door onze klanten. Wat betekend dat de webservice van de webshop niet meer communiceert met onze webservice.

I heb contact gehad met de mensen van de webshop en zij zeggen dat het een probleem is met onze firewall.

Ik heb deze gecontroleerd, laatste firmware opgezet met support gepraat van onze Sonicwall TZ-100, maar het probleem blijft aanslepen.

Ik heb dan met een laptop rechtstreeks op onze Speedtouch ( van Belgacom onze Vdsl office en go pro abonnement ) geconnecteerd en proberen surfen naar de webshop, dus zonder tussenkomst van de firewall, maar blijft opnieuw hetzelfde.

Contact gehad met Belgacom maar zij konden niets vinden.

Als ik een tracert uitvoer tijdens het probleem van binnen ons netwerk dan zie ik dat de laatste hop, de hop naar het ip adres van de webshop faalt. Dus ik geraak wel naar buiten, langs onze firewall, door onze router van Belgacom tot in Duistland bij de hosting van de webshop.

Als het probleem er niet meer is dan zie ik die laatste hop naar het ip adres van onze webshop wel verschijnen.

Waaraan ligt dit probleem? Ligt dit probleem toch intern bij ons ( wat mij zou verbazen doordat wij wel buiten geraken )? Of ligt dit bij Belgacom ( routeringsprobleem ) of bij de webhoster van de webshop?

Alle andere sites en dergelijke lukken wel perfect het is enkel de connectie tussen webshop en webservice in Duitsland en ons netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan