Webshop verplaatsen naar ander domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClaudiaWD

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Beste mensen,

Wij van mijn bedrijf zijn eigenaar van een webshop op een domein. Deze webshop is gemaakt in Magento. I.v.m. bepaalde omstandigheden moet de webshop verplaatst worden naar een ander domein.

Wanneer ik inlog op de hosting van het huidige domein, staat het domein waar de webshop naartoe moet onder 'domain pointers'.

Ik heb me hier nog nooit mee bezig gehouden, dus kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet gaan doen?

Op het huidige domein moet wat informatie blijven staan, maar niet de webshop.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Claudia

Dag Claudia,

Ik kan je niet garanderen je hier volledig mee te helpen, maar wat ik wel kan aangeven, is dat je even telefonisch contact moet opnemen met (het bedrijf) waar het domein naartoe verplaatst moet worden. Hier moet je even een paar verduidelijkende vragen stellen als:

- Kosten
- Hoelang gaat het duren voor overplaatsing
- Hoe gaat de overplaatsing in zijn gang

Zelf kan ik die vragen niet voor je beantwoorden, maar dit is slechts een suggestie.

Hoop dat je aan de hand hiervan iets kan ;)

Ik denk niet dat ik het helemaal begrijp.

In ieder geval, wij zijn zelf eigenaar van beide domeinen.
Echter moet de webshop (staat op het ene domein) verplaatst worden naar het andere domein.

Het andere domein staat als het goed is bij dezelfde hosting.

Begrijp ik iets verkeerd, of?

In ieder geval toch bedankt.

Ik denk dat ik het verkeerd begrepen heb, ik had begrepen dat je het domein naar een andere hosting wilde plaatsen. Mijn excuses. Ik zal even voor je kijken op het internet of ik iets hierover kan vinden, gezien ik het zo uit mijn hoofd even niet weet ;)

Oh, ik dacht dat ik het misschien niet begreep.

In ieder geval, ik heb ook het een en het ander gegoogled, maar nog vrij weinig echt duidelijke informatie kunnen vinden. Ook heb ik gezocht op het verplaatsen naar een ander domein van een Magento webshop, ook hierover weinig interessante resultaten.

Ik heb ook contact opgenomen met de hosting, om te vragen of hun het weten.

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp, heb het wel nodig, haha.

Ik heb Hier een link gevonden, misschien dat dit kan helpen. Ben ondertussen even verder aan het zoeken ;)

Het probleem blijft een beetje hangen bij het Domain Pointer gedoe in DirectAdmin, eigenlijk. Daaronder staat namelijk het domein hangmatshop.nl, maar is dit nu een los domein (of apart domein)? Deze kan ik niet vinden in de FTP van de hosting van het domein waar de webshop nu op staat.

De link is overigens wel handig, voor als ik bovenstaand probleem heb opgelost.
Of maak ik nu een probleem van iets wat niet nodig is?

Bij het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem, kom ik aldoor op deze pagina terecht. Toevallig, omdat die nu net aangemaakt is. Qua Google zit het met deze site dus wel goed haha.

Volgens mij hebben wij hetzelfde probleem. Ik heb een tijd geleden Magento ge�nstalleerd in /Shop op de .nl hoofdsite van mijn bedrijf en ben daarin gaan werken, categorie�n aanmaken, dingen aanpassen, je kent het wel. Gaandeweg besloten het geheel maar gelijk in 13 talen te vertalen, omdat dat veel gemakkelijker is dan achteraf alles nog aan te passen. Dus de attributen(sets) voor alle nieuwe categorie�n en dergelijke vertaal ik ook gelijk. Er zitten alleen nog maar testproducten in, maar de basis wordt steeds uitgebreider en het einde is in zicht. Nou heb ik hetzelfde domeinnaam ook als .eu domein. Eigenlijk was het slimmer geweest om de installatie gelijk op .eu te zetten, aangezien het voor 12 van de 13 talen logischer is ze te vinden op ons .eu domein i.p.v. op ons .nl domein.

Ik ben een zogenaamd reseller pakket qua hosting, waar ik al onze domeinnamen zelf onder kan beheren. Hieronder staan dus binnen hetzelfde pakket ook de .nl en .eu domeinnamen waar het hier over gaat. Op zich lijkt het mij dat het niet heel moeilijk moet zijn om dit gewoon om te zetten, maar ik kan er vrij weinig informatie over vinden. Dat wat ik vind is in Magento zelf dingen aanpassen en laten verwijzen naar .eu, maar ik zoek de oplossing meer in het compleet fysiek verplaatsen van Magento en alle bestanden naar het .eu domein. Aangezien ik het reseller pakket heb, kan ik volgens mij gebruik blijven maken van de reeds bestaande database, want daarbij maakt het volgens mij niet uit of ik hem nou aanroep vanuit een Magento script onder .nl of .eu.

Nou ja, ik hou deze pagina in de gaten of hier een oplossing voorbij komt, waar ik ook iets aan heb. En als ik een oplossing vind, dan plaats ik die hier uiteraard ook. Ik zoek verder naar de meest gemakkelijke manier om dit te doen, want ook al staan er geen producten in... ik zit niet te wachten om alle categorie�n en attributen overnieuw te gaan vertalen of alles te gaan knippen en plakken.

In verband met bepaalde omstandigheden, heb ik helaas de klus over moeten geven aan het hostingbedrijf. Zij willen mij echter niet vertellen hoe het moet, maar het schijnt een redelijk ingewikkeld proces te zijn.

Bij deze dus wil ik het topic eigenlijk open laten staan, omdat ik nog steeds zelf de oplossing wil weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan