Webshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruud1984

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Berichten
84
He,

Na eerdere positieve ervaringen met helpmij.nl probeer ik het nog een keer ;). ik heb totaal geen verstand van het maken van homepages, en nu moet ik een webshop maken om verschillende artikelen te maken. Is dat te doen? Ik kam me bijvoorbeeld voorstellen dat de lay-out wel te doen is, maar de overige applicaties is dat te moeilijk? Bijvoorbeeld het plaatsen van een bestelling en het stoppen van een product in de winkelwagen? Is er anders misschien een programma waarmee je dit kan doen? En kan ik al de lay-out maken zonder dat ik een website tot mijn beschikking heb? Ik weet dat het veel vragen zijn maar ik ben dan ook een echte leek op dit gebied :D. Hopelijk kunnen jullie mij toch helpen!

Groetjes
Ruud
 
er bestaat kant en klare software voor webwinkels, handiger kan niet
 
Ha Jheroen,

Bedankt voor de tip! Maar hoe heet die software? En is dat ook echt door mij te doen? Ik heb er niet echt verstand van, en heb je misschien nog een goede plaats waar ik bij domein kan halen? Voordelig en met alle gemakken zoals e-mail etc?

Groeten
Ruud
 
Zijn er misschien nog meer tips? Hoe heet zon programma waarmee je een eigen webshop kan maken? Waar kan ik een goede domeinnaam aanschaffen? Sorry dat ik zoveel vragen heb maar ik denk dat jullie de kenners zijn en jullie mij waarschijnlijk verder kunnen helpen! Alvast bedankt.

Groetjes
Ruud
 
absoluut oscommerce.

Het is een kwestie van downloaden, upoaden naar jouw host en een installer.php draaien.

Wel heb je idd php en mysql nodig, maar je hoeft totaal niet te weten wat je er nog meer mee kan. De info die je wel nodig hebt (naam van database en relatieve pad enzo) krijg je wel via je host.

De pakketten die op het eerste gezicht gebruiksvriendelijk zijn, zijn bij nader inzien onflexibel, duur en beperkt.

t.
 
He,

Ten eerste bedankt voor de vele tips! ik heb op www.oscommerce.com gekeken en wat daar stond ziet er erg goed uit. Nu is mijn vraag, is dit te doen voor een leek? Als ik die voorbeelden zie ziet dat er erg netjes en geordend uit, maar kan iedereen dit? Ik hoop dat jullie mij weer kunnen helpen, dan beloof ik dat dit mijn laatste vraag is ;)

Groetjes
Ruud
 
Nou, niet iedereen, maar het is niet moelijk.

Download de zip
unzip
ftp heel de bubs naar de root van je account
geef je www in gevolgd door install
dan de info voor je database invullen
en de zaak is geinstalleerd
via je www catalog/admin
kun je de zaak aanpassen voor produkten etc.
Er zijn ook dutch files voor admin en catalog op te halen, zodat alles in het Nederlands is.

Na installeren de install verwijderen.
En de admin een andere naam geven of van een pasword voorzien.

:cool:
 
zou 't gewoon 's proberen, en als het niet lukt dan vraag je het.

Maar over dat domein, kun je beter ook even rondkijken.
Wat zijn je eisen?
PHP / CGI-bin / Database
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan