Webshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoezooo

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2011
Is het mogelijk om een webshop te maken in Dreamweaver ? Met een ideaal betaal mogelijkheid en een email krijgen van wat iemand heeft besteld? Ik heb veel gezocht maar het werkt niet, nu dacht ik misschien kan het helemaal niet in Dreamweaver. Ik hoop op jullie hulp:thumb:

Rik

Heb je veel verstand van PHP en Javascipt? dat is iets om mee te beginnen, ook zijn er kant en klare (opensource) webshops, maar ook deze vragen enige kennis van php/javascript. betaal methoden kan via een betalingsysteem dat door een extern bedrijf verzorg wordt, globalcollect bijvoorbeeld.

Ik heb wel enig verstand van PHP Javascript niet bepaalt, betalingsmogelijkheid kan toch ook door ideaal verzorgt worden?

ideal is een technologie, global collect bied bijvoorbeeld betaling via ideal aan.

Is daar een speciaal script aan verbonden? Zou ik dat in m'n PHP Dreamweaver website kunnen plaatsen?

dat soort systemen moet je huren, en er zit vast ook wel wat javascript/php ervaring aan vast, de meeste bedrijven die betalingsservices regelen vragen een klein bedrag per betaling.

Aan hoeveel moet ik dan denken ? 1euro 2? of meer. En is het simpel in een website te verwerken?

Hoi hoezooo,
Even terug naar je startvraag:
Is het mogelijk om zelf een webshop te bouwen in Dreamweaver ?
In principe wel, maar in de praktijk kan het erg ingewikkeld worden als je er ook een database met voorraad-administratie e.d. bij wilt hebben. Omdat het om geld en mogelijk boze klanten gaat, en om waarborgen tegen hacken, moet het erg precies en ook veilig. Dat zet je niet zomaar in elkaar, en daar is veel php-kennis voor nodig (en database-kunde).

Je hebt waarschijnlijk meer aan een al bestaand CMS (Content Management System) waar alles voor een webshop al in zit. Die worden niet via Dreamweaver gerund, maar via de browser. Je kunt dan via de browser als administrator inloggen, en dan de inrichting van de webshop via het administrator-paneel ter hand nemen: zowel de vormgeving als de inhoud. Voor de opmaak is er meestal keus uit een aantal templates, die je ook kunt aanpassen aan je eigen smaak (met eigen kleuren, afbeeldingen, enz.).
Maar het hele webshop-mechaniek zit er dan al in, en daar kan je dan ook een iDeal betaalmethode aan vast knopen.
  • Bekende webshops zijn die van osCommerce en Virtuemart, maar met een Google op "free webshop" zie je dat er heel veel meer zijn.
  • Soms hebben providers al een webshop in hun hosting-pakket zitten. Dan hoef je dat niet meer zelf te installeren.
Meer info over iDeal vind je op de site van iDeal zelf: www.ideal.nl/acceptant.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Dank u wel,

Ik ga het even uitzoeken en kijken naar de prijs en als er verder nog vragen zijn post ik ze wel ;)

Rik

Hoi Rik,
Ik ga het even uitzoeken
Ja: ik zou beginnen te kijken of je provider al een (gratis) webshop in je hosting-pakket heeft zitten. Dat scheelt een hoop werk aan installeren! *)
Als het er niet in zit: even kijken of het er eventueel met een goedkope upgrade wel bij kan komen. En als niet, dan even prijzen sprokkelen bij andere providers die het wel hebben: dan kan je switchen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Bijvoorbeeld bij flexwebhosting.nl hebben ze ook in het goedkoopste hostingpakket al zowel Joomla (CMS) zitten als o.a. de webshops osCommerce (Joomla-uitbreiding) of Magento (zie hier). Eventueel moet je je provider vragen zo'n optie even aan te zetten.

Laatst bewerkt:
Mijn provider biedt dit aan alleen ik heb 50 euro betaald voor een paar jaar. Als ik meer ga betalen weeet ik nog niet omdat ik niet zeker weet of er wel klanten komen. Als nog bedankt ik dacht als het gewoon mogelijk is in dreamweaver product bestellen en dan via ideaal betalen en klaar maar dat is niet mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan