Webshopetalage in JouwWeb past op het eerste gezicht niet zo goed

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
In een website van Jouwweb probeer ik een keuzemenu te produceren (en te verbinden met een betaalprovider Mollie), maar op het eerste gezicht denk ik dat de tools voor alle kezues daartoe niet toereikend zijn. Nu overschakelen naar een andere toep. is gezien de tijd niet meer aan de orde - vandaar mijn helpvraag.

Het gaat over de levering van een ontbijtmand geleverd op een vasts DAG in mei (en ten gunste van de Clubkas - vrijwilligers).
- naar KEUZE zonder champagne (voor KEUZEprijs X) of met champagne (KEUZEprijs Y telkens voor thuislevering)
- ofwel KEUZE=thuislevering op 3 verschillende KEUZE tijdstippen : 7u30-8u30 of 8u00-9u00 of 8u30-9u30 van die dag
- ofwel KEUZE= zelf afhalen (tegen prijzen x en y minus een afhaalkorting) op zelfde dag in mei vanaf 8u 's morgens op 5 verschillende = 5x KEUZE afhaalpunten (plaatsen)

Bijgevolg probeer ik die (veelheid van keuzes) : 2 hoofdKEUZES (met/zonder champagne) / Thuisbezorging op 3 KEUZEtijdstippen en/of AFhalen op 5 KEUZEPUNTEN (x2) en KEUZE met of zonder champagne) in de mogelijkheden van Jouwweb te schikken zodat na de juiste keuze ook de juiste bedragen op de Clubrekening belanden.

Hopelijk heeft iemand tip om de keuzes op een bepaalde manier te ordenen in de Jouwweb ?

Dank.

En wat zeggen ze bij Jouwweb? Ondersteunen ze de gevraagde functies?
Bericht automatisch samengevoegd:

Het is maar 1 artikel met 2 keuzes (met of zonder champagne. De rest opvangen in de bezorgopties. Zou met een beetje webshop moeten lukken.

Enige vraag die ik zo niet weet is of je leverdatum/tijd kunt toevoegen, want die zou je nodig hebben voor het ophalen.

Ik denk dat je het dit het beste bij JouwWeb kan vragen. Hier zullen denk ik weinig mensen zijn die JouwWeb gebruiken. En als het niet mogelijk is, kunnen ze wel een goed advies geven, of misschien jouw idee inwilligen.

Dit is eigenlijk een van de nadelen van die websitebuilders. Je loopt altijd wel tegen beperkingen aan. Daarom raad ik mensen die alle vrijheid willen een hostingpakket aan die je zelf kan vullen met wat je wilt. Prestashop, Magento, Wordpress, WP met WooCommerce etc...

Heb inderdaad eerder al JouwWeb daarover gecontacteerd. Hun vituele assistant/gesprekspartner verwijst naar de 'inlassing' van een tabel. Als ik evenwel probeer te weten hoe ik die dan koppel aan betaalprovider Mollie wordt ik naar de hun webtool verwezen - met 4 hoofdkenmerken en telkens met een 4 tal varianten die daaraan kunnen gekoppeld worden. (Beste Aar, de mogelijkheden van een WooCommerce zijn inderdaad 'ruimer' maar ik moet nu roeien met de beschikbare riemen).

RogerS verwijst naar 2 (betaal)keuzes. Als ik hierop verder 'bouw' kom ik toch aan 4 betaalkeuzes : met champagne of zonder en thuisbesteld versus afgehaald ?
Voor de piste van 'bezorgopties' zie ik hier evenwel niet onmiddellijk een inputmogelijkheid ?

Er zijn meerdere wegen naar Rome :)

1) Je behandeld thuisbezorgen/afhalen als een kenmerk van het artikel
2) Je handelt de levering af bij de bezorgopties

Persoonlijk zou ik als klant de voorkeur geven aan optie 2.

Wehshops werken inderdaad met tabel. Je hebt een product (T-shirt). Van dat ene artikel kunnen dan weer meerdere varianten zijn. Kleur, maat, met/zonder logo, etc. Die opties stop je normaal gesproken in een tabel. Het zou namelijk ondoenlijk worden om elke afzonderlijke variant van een artikel apart op te nemen. Dat loopt al heel snel compleet uit de hand. Een t-shirt in 10 kleuren, 10 maten en met/zonder logo levert al 200 mogelijke combinaties op.

Oftewel. In jouw situatie heb je of 2 afzonderlijke artikelen. Of 1 artikel met 2 varianten. Klant stopt die in het winkelmandje en kan dan bij het afrekenen kiezen voor de verschillende bezorgopties (afhalen, bezorgen). Dat is de meest logische opzet in mijn optiek.

De uitdaging die ik zie (en die Jouwweb moet beantwoorden) is of je de bezorgoptie afhalen vaker dan 1 keer kunt toevoegen. Dit in verband met de meerdere afhaallocaties.

Hun vituele assistant/gesprekspartner verwijst naar de 'inlassing' van een tabel.
Stel de vraag:
hoe maak ik een ticket aan?

Je kan dan je naam, email, website url en een korte vraag opgeven.
Daarna zal je denk ik antwoord van support krijgen.

Heb het probleem voorgelegd aan Jouwweb - verwijzen naar de 'voorgekauwde' antwoorden op de site.
Ik dacht ook om het probleem op lossen met WooCommerce - Helaas zijn (dergelijke) plugins niet mogelijk bij Jouwweb. Per saldo blijft : de 'geërfde' site migreren naar Wordpress. Maar blijkbaar kan dat ook niet ?

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan