Webshots files organiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Ik gebruik al jaren het programma Webshots en heb dit proggie staan op de E schijf. Het vervelende is alleen dat elke nieuw foto's worden opgeslagen in een nieuwe map. Niet onder een map maar mapjes onder elkaar. Een hele rits mapjes. Nu ben ik bang dat als ik ze in een map zet dat ie dan misschien niet meer werkt. Bovendien zullen nieuwe webshots foto's weer op dezelfde manier worden opgeslagen.

Wie kent Webshots goed en heeft ook de files goed georganiseerd staan?

Webshots organiseren?

Ik gebruik zelf ook webshots en zie op mijn computer in Documents en Settings op C: onder mijn gebruiker de directory Webshots Data.
Deze is georganiseerd als een serie directories genaamd
album-10000 tot album-10028 (niet volledig opvolgend) Daarnaast een html file waarin titels / categorien en links naar ver verschillende directories staan en een playlist.txt file met daarin een lijst met foto's in de vorm -10028||-10064 (album nr. || foto nr.) in elk album staan per foto twee files een foto file phnnnn en een thumb file thnnnn. Daarnaast twee files album.txt en photos.txt. Album.txt heeft de volgende inhoud voor album-10000:
count||1
ID_0||-10000
TITLE_0||Webshots Combo Sampler
PHOTO_COUNT_0||8
IN_USE_0||1
DESCRIPTION_0||
TOPIC_NAME_0||Sampler
CREATE_DATE_0||1096460907
EDIT_DATE_0||1096460907
en photos.txt heeft:
count||8
8 is in dit geval het aantal foto's
en per foto
ID_0||12462
POSITION_0||12462
TITLE_0||Snake River, Grand Teton National Park, Wyoming
CAPTION_0||
CREDIT_0||SuperStock, Inc.
URL_PHOTO_0||ph12462.wb1
URL_THUMB_0||th12462.wb1
SOURCE_0||p
waarin telken de _0 voor elke foto 1 verhoogd wordt

Webshots foto's hebben de extensie .wb1 maar eigen foto's kunnen ook de extensie .jpg hebben.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan