website aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinea

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
hoe kan ik ( een eenvoudige ) website aanmaken ? ( graag stap voor stap °)thx:confused:

website maken

Belinea,
Stel de volgende vraag in google:
Hoe maak ik een eenvoudige website.
Je krijgt 1.200.000 antwoorden!
groetjes
defietser

ok alvast bedankt , ik zal proberen maar vrees dat ik door het bos de bomen niet meer zal zien, groetjes

websitemaken

Belinea,
Als je nog geen kaas gegeten hebt van css en html zal het zeer moelijk zijn om er zo maar aan te beginnen. Beter eerst even een gratis cursus html en of css van het internet plukken en beginnen met hun vb eventueel wat te veranderen aan de codes en naar het resultaat te kijken zo leer je het meeste bij.
Hoe er zelf aan beginnen?
Maak eerst een tekening hoe die er moet uitzien.
Dan maak je uw css stylsheet met uw divs en classes
Dan maak je uw html pagina en vul je uw divs op met de teksten en of fotos en eventueel uw classes gebruiken en klaar is kees, allez zo ongeveer.
Als je dit hierboven allemaal begrijpt dan kan dat geen probleem zijn.
groetjes
defietser

Laatst bewerkt:
ik heb nvu gedownload en krijg een venster geopend............is er ergens een handleiding of stappenplan ?

maak anders gebruik van frontpage, voor een eerste website een handig programma. Je kan ook word gebruiken, maar frontpage heeft meer mogelijkheden.
En anders een stel html boeken naast je leggen en die stap voor stap volgen en meteen toepassen op je eigen website.

Ik ben begonnen met een host als freewebs.com
daar heb je een WhatYouSeeIsWhatYouGet iditor en kan je op je gemak beginnen klooien met html, wat je toch minimum nodig hebt om iets met code te kunnen schrijven (voor een tutorial die ik gevolgd heb om html te leren: http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php)

als je dan html kent kan je links maken, kleurtjes aanpassen maar als je een mooie look wilt moet je even googlen en ook css leren; dan kan je bvb de linkkleur laten veranderen als iemand er met zn muis overheen beweegt enz.

en die nvu; ik stel voor dat je met een simpelere editor begint (iets als html-kit --> enkel css en html)

Laatst bewerkt:
alvast bedankt , ik ga verder probeen , het zal me wel eens lukken !!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan