website aanmeken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefie1

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2008
Berichten
315
ik wil in de toekomst een betaalde website aanmaken!
maar ik weet niet waar??? en ik wil dan met php gaan werken:) enweten jullie sites waar dat kan enwaar ik zelf op een sufer moet stapen?

en nog ee vraag:
kan ik ook gratis een website aanmaken met waar ik met php kan werken? en zelf op een gratis sufer moet stappen?
groetjes jefie1
 
ik zou wel eerst aanraden de website lokaal te maken voordat je hem publiceert dit om tijd te besparen anders gaat je betaalde domein al in.
Vervolgens als hij af is zou ik een gunstige provider zoeken met lage prijzen een goede naam.
 
ik heb er nog geen!



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
daarom hoef je dus nog niet opzoek naar een online locatie.
Er zijn genoeg programma's waarmee je eerst een website kan maken op je PC die alleen jij kunt zien en nog niet online staat.
zodra je website af is hoef je pas te gaan zoeken naar een host waar je de website kan opzetten.
 
welke progams zijn dat?



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
met Xampp kun je een omgeving creeeren op je eigen PC als je dit geinstalleerd hebt en je slaat je website op in de folder Htpdocs van Xamp dan kun je je website zlef bezichtigen om te kijken of deze goed is door in je browser
http://localhost
te typen
 
ik kan het aankliken maar de pagina bestaat niet moet er niet www. voor en wat achter bijv. .nl?



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn zelfs hele kant en klaar pakketjes met voorgeïnstalleerde Joomla CMS en alles erop en er aan.

Maar deze allemaal al eens geprobeerd en getest, heb ik toch een ouwe pc uit de kast gerukt, en een ubuntu webserver erop ingericht...'t was even uitzoeken, maar uiteindelijke wel de enige echt werkende oplossing.

Die kan en klaar pakketjes zijn wel leuk, maar hebben niet de volledige functionaliteit die een betaalde webhosting wel biedt.

Overigens kun je het prima met een betaalde webhoster doen hoor...Met joomla 1.5 bijvoorbeeld kun je je site gewoon "uitzetten" voor "te vroege" bezoekers. Heb je al wel de beschikking over je mailadressen behorende bij je domein enzovoorts....

Voor pak-em beet €30,- per jaar kun je al heel wat doen... .nl. domeinnaam en hosting..
'Da's duis €2,50 per maand...te weinig om te prutsen...tenzij je nog een ouwe pc hebt...
 
weet u de site er van dan kan ik kijken of het wat is???



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
USB Webserver is een gebundeld pakket van Apache, MySQL, PHP, MiniRelay en phpMyAdmin software, dat het mogelijk maakt om een webserver vanaf een usbstick te draaien.

USB Webserver draait onafhankelijk en laat niks op de computer achter, waardoor het ideaal is voor studenten, php programmeurs, beginners en bedrijven.

Het programma is gratis en voor iedereen zeer gemakkelijk in gebruik. Maar ook voor de ervaren gebruiker is alles in te stellen en net zo flexibel als bij een losse installatie van al deze pakketen.

dit is de website
http://www.usbwebserver.com

downloads kunnen hier worden gevonden
http://www.usbwebserver.com/download.php

installeren:
download het zip/rar bestand naar de usb-stick en pak deze daar uit

gebruiken:
na de installatie kan je via het bestand usb webserver.exe instellingen doen, gewenst jou voorkeur.

als je php bestanden in de map 'root' plakt (b.v: test.php) en vervolgens naar http://localhost:8080/test.php heb je zo toegang tot de php file zonder enige webconnectie

deze download bevat ook:
Apache, PHP & Mysql.
Also included: PHPMyAdmin.

wanneer het usb webserver.exe bestand gestart zal er in de taakbalk een icoon verschijnen, vanwaar je dit kan openen:
-ConfigFiles (Apache, PHP, PHPMyAdmin)
-"localhost"
-the "root" map
-PHPMyAdmin
-PHP info
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan