Website aanpassen aan IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
hoi,
ik ben nu even een tijdje bezig met een website te bouwen ,
nu merk ik dat alles verschillend is in IE dan vb chrome (waar ik hem in test) .
hoe moet ik nu mijn code aanpassen zodat een <div> met text in in het midden komt te staan ?
aangezien da IE standaard bij een frisse installatie van windows zit word deze dan ook veel gebruikt.
dus dan is het de bedoeling dat ie overal werkt he .

Ladyke

Dat kunnen we zonder de pagina te zien natuurlijk moeilijk zeggen.

Helaas zit er weinig anders op, dan de website steeds in de belangrijkste browsers te testen.
Centreren doe je het beste met CSS
b.v zo
Succes met de website
Mvg Leo

*oftopic : naarling kan het kloppen dat jij mij in een vorig topic de web-garden cursus hebt aangeraden ? haha bedankt hiervoor , nu kan ik al (redelijk) beginnen bouwen , de bovenstaande link zijn de vruchten hiervan :P

Dankje

Ah, dat was een venijnige. Het probleem zit hem weer eens in het doctype, die margin:0 auto; truc werkt uitstekend in IE8, maar niet als hij in de zogeheten quircksmode zit. Waarom gebruikt IE quircksmode op jouw site? Omdat je doctype niet klopt (niet zo vreemd, de doctypes van voor HTML5 zijn idioot lang), wat jij hebt is.
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
Dat had moeten zijn.
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Of, veel simpeler (tenzij je een goede reden hebt transitional doctype te gebruiken).
HTML:
<!DOCTYPE html>

Hier en hier kun je meer info vinden over het hoe en waarom van quircksmode.

*oftopic : naarling kan het kloppen dat jij mij in een vorig topic de web-garden cursus hebt aangeraden ? haha bedankt hiervoor , nu kan ik al (redelijk) beginnen bouwen , de bovenstaande link zijn de vruchten hiervan :P

Dankje
Kan goed kloppen inderdaad, geen dank :)

Laatst bewerkt:
yeeeeeey nu werkt ie :P

dus eigg geeft dit : <!DOCTYPE html>

hetzelfde als dit : <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

maar waarom staat dit dan niet automatisch wanneer ik een niew project open , mss effe HTML kit updaten :D

dankjewel :)

yeeeeeey nu werkt ie :P

dus eigg geeft dit : <!DOCTYPE html>

hetzelfde als dit : <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Nou nee, het ene is het doctype voor HTML5, het andere voor de transitional versie van html4.01. Maar, aangezien er in het geval van jouw website geen enkele reden is om voor een transitional doctype te kiezen kun je beter voor het modernere HTML5 doctype gaan. Waarom htmlkit een oud doctype, transitional, doctype gebruikt zou ik je niet kunnen vertellen maar mooi is het niet.

ah je bent al heel goed geholpen door Naarling, die dus absoluut geen naarling is...:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan