Website achtergrond kleur veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0145

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Ik wil graag mij achtergrond kleur van deze aanpassen. Ingelogd via Filezilla. Het volgende is te zien

De mappen

etc
logs
private
stats
tmp

wellicht moet ik naar www en dan de map webshop hebben maar hoe nu verder?

alvast bedankt.

Hoi Larry.
In deze oude draad staat welk bestand je moet hebben.
Maar zoals daar ook staat, is het niet zo heel erg eenvoudig. Als je de achtergrondkleur verandert, ben je er nog niet, want dat heeft gevolgen voor de kleuren-opmaak van de rest van de elementen op de pagina's. Die zouden dan stuk voor stuk ook aangepast moeten worden, en het is nogal een karwei om uit te zoeken wat wat is, en hoe dat dan moet veranderen.
Maar het kan wel, met wat geduld. :)
  • En inderdaad, zeker een backup van die main.css maken voordat je gaat experimenteren!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

De website achtergrond instellen is wel gelukt, Nu wil ik hetzelfde proberen met een afbeelding/wallpaper.
Ik heb inmiddels het bestand geupload http:eltoro-group.nl/images/asphalt.jpg
Deze krijgt ik niet als achtergrond...

Wat doe ik verkeerd?

Probeer het hier eens mee dan.

Code:
body {
background-image: url('http://www.eltoro-group.nl/images/asphalt.jpg'); 
background-repeat: no-repeat;
background-attachment: fixed;
background-position: center top;
background-color: #000;
margin: 0;
}

Laatst bewerkt:
Ja , dat moet je dan helemaal onderaan het stylesheet main.css zetten, in plaats van waar staat:
Code:
body { 
   background: grey;   /* alles wordt stevig groen */
   }

Maar ... dit is een loeigrote en loeizware afbeelding: 1.920px bij 1.200px, en maar liefst 1750kB (=1,7MB !!! :shocked: ) aan bestandsgrootte die de arme bezoeker moet downloaden voor de pagina zichtbaar wordt.
Dat neemt ca. 1,5 seconde in beslag, en werkt dus erg vertragend op de paginasnelheid, terwijl je van de hele afbeelding maar erg weinig ziet.

Mijn suggestie zou zijn: knip er een stukje van bv. 300x200px uit, laat de zijkanten op elkaar aansluiten, en presenteer dat als zich herhalende achtergrond-afbeelding. Na uploaden van de nieuwe afbeelding komt dan onderaan de main.css:
Code:
body { 
   background: url(http://eltoro-group.nl/images/asphalt-nw.jpg);
   }

(de afbeelding zit hier: bliksekaters.nl/tests/images/asphalt-nw.jpg.
De afbeelding is nu 30kB groot (dwz nog geen 2% van het origineel), en doet er welgeteld ca. 170millisec. over om binnen te komen. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Zo'n achtergrond plaat hoeft niet meer dan 300kb te zijn.
Heb ik hier ook gedaan en hij laadt prima.

Ja, klopt: met de breedband-verbindingen in NL gaat dat heel snel, en verder zit er op je pagina maar 65kB aan andere images.

Wil je een internationaal publiek bedienen, dan moet je rekening houden met de vele "buitengebieden" waar geen breedband is en mensen het met een telefoonmodem moeten doen.

Het origineel van gast0145 deed er dan bij een 56kbps modem 358 seconden over, dwz. bijna 6 minuten (zegt het Web Page Speed Report van de Web Page Analyzer).

PS: mooie foto's van de vondsten in de slideshow!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het werkt prima ik heb inderdaad de afbeelding kleiner gemaakt. Ben zelf tevreden, weet ook wat ik verkeerd heb gedaan heb voor de code geen . gezet.
Iemand nog tips of opmerkingen hoe ik de website kan verbeteren.

@CSSHUNTER bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan