Website automatisch aanpassen aan beeldscherm grote.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinkuijer

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2012
ik heb een html code nodig om een website automatisch aan te laten passen aan de grote van de bezoekers beeldscherm zodat hij niet helemaal naar rechts hoeft te scrollen om de pagina te zien.

hoop dat iemand me kan helpen.

groetjes

Daar is niet "een code" voor, om dat voor elkaar te krijgen moet je bij het opbouwen van je pagina, in de CSS, breedtes in percentages, in plaats van pixels opgeven. Dat moet je dna wel voor alle elementen doen die mee moeten rekken anders gaat je site er heel raar uit zien. Hoe dat het beste bij jouw pagina kan is zonder de pagina te zien natuurlijk niet te zeggen.

Je bedoelt zo iets als helpmij.nl? die op elk scherm wel in de breedte te lezen is en je alleen maar naar beneden hoeft te scrollen?

Of zoek je iets dat op een resolutie van 1280 x 800 full screen is en op 1920 x 1080 ook nog *** screen is en dan alle teksten en blokken groter worden?

Je bedoelt zo iets als helpmij.nl? die op elk scherm wel in de breedte te lezen is en je alleen maar naar beneden hoeft te scrollen?

Of zoek je iets dat op een resolutie van 1280 x 800 full screen is en op 1920 x 1080 ook nog *** screen is en dan alle teksten en blokken groter worden?

ja dat eerste bedoel ik

groetjes

Ik weet niet of je div's gebruikt in je site en of je een container div hebt?
Als je die hebt dan zou je in de css dit kunnen zetten:
HTML:
#container {
width: 700px;
}

Dan heb je alleen de mobiele gebruikers die moeten scrollen want pc gebruikers hebben minimaal een breedte van 720 px.

Ik weet niet of je div's gebruikt in je site en of je een container div hebt?
Als je die hebt dan zou je in de css dit kunnen zetten:
HTML:
#container {
width: 700px;

Dan heb je alleen de mobiele gebruikers die moeten scrollen want pc gebruikers hebben minimaal een breedte van 720 px.

bedankt

pc gebruikers hebben minimaal een breedte van 720 px.

Dat zeg je nu wel,
maar met die hele grote beeldschermen van tegenwoordig is het niet erg vreemd als gebruikers meerdere windows open hebben staan
en dan zou de browser-window best wel eens kleiner dan 700 px kunnen zijn.

ja oké maar dat is dan ook bij de meeste site's, maar als ik dat probleem bij een site heb dan maak ik het venster groter.
Er zijn niet vele sites die onder de 700 breedte gaan behalve mobiele websites.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan