Website beeldvullende banner en overlay vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Hoi!
Bij mijn test site met een beeldvullende banner krijg ik de tabel aan de bovenkant met logo en tekst niet goed.
1. centreren tabel leek mij eenvoudig, net zoals .inner-content maar lukt niet :(
2. tekst moet op zelfde hoogte logo

@bron, bij mijn vorige vraag had je tips gegeven en smooth scroll java aangepast. Nu heb ik de site aangepast en gaat er op 1px na de smooth scroll niet goed. Zie je goed bij klik op menu3/menu4. Zie jij waarom?

Linkje: test site helpmij

Top, top top maar weer!

Laatst bewerkt:
Die tekst in de tabel bevindt zich in een <td> met als class-aanduiding iets van table-top-right of zo.
Die cel wordt als volgt uitgelijnd: vertical-align: { baseline;}

Als je die baseline veranderd in top, of nog beter: middle
is de uitlijning van logo en tekst onderling wel mooi.

@tecsman, inderdaad! Daar had ik niet aan gedacht. Dank je. Heb je een idee waarom ik de tabel niet gecentreerd in de browser krijg?

Oh, ik zie inmiddels waarom ik die tabel niet gecentreerd krijg, dat is omdat ik absolute positie eraan heb gegeven. Dat heb ik gedaan omdat ik de tabel boven het plaatje wil hebben. Maar dat lukt denk ik wel met z-index. Of kan ik het anders doen?

Nou, ben stuk verder maar krijg iets nog niet voor mekaar.

In screen_style_large.css geef ik bij #content een padding-top: 666px; want anders vliegt de tekst onder plaatje. Maar als ik de browser kleiner maak (ik maak de site responsive) dan blijft die content natuurlijk op dezelfde plek staan. Da's niet de bedoeling.
Wat kan ik daaraan doen? :confused:

Op een gegeven moment bij komt screen_layout_medium.css in beeld maar daarvoor wil ik toch dat de content netjes onder plaatje blijft hangen.

Nogmaals website link: test site

Bedankt alvast! :thumb:

Nou, weer wat aanpassingen gedaan, inmiddels van de tabel afgestapt en gewoon div met float left en right gemaakt voor logo en tekst boven.

Blijft nog steeds mijn vraag staan over de padding-top: 666px; (zie 1 opmerking hierboven).

Wat te doen? :shocked:

Nog niet opgelost, de laatste vraag als ik de website aanpas naar bijv. 1024x768 schermresolutie. Hoe kan ik het in dit geval oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan