Website bouwen gratis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kbbozz

Banned
Lid geworden
19 okt 2010
Kun je een echte website bouwen zonder te betalen?
Somiige zeggen dat het met een programma moet enz..?

Weet iemand er iets meer van af?
:thumb:

Je kunt gratis net zoveel websites bouwen als je maar wilt

Ja, dat kan zeker. Je kunt gewoon zelf de code schrijven, in dat geval heb je aan notepad al genoeg (al is iets als het gratis programma notepad++ wel aan te raden). Maar ook als je iets uitgebreiders wilt, waarbij je minder of geen kennis van de code nodig hebt, kun je Kompozer gebruiken, is ook gratis. Natuurlijk heb je programma's nodig om je site te maken, maar die hoeven niet persé geld te kosten.

Natuurlijk kun je ook de portemonnee trekken en honderden euro's uitgeven aan Dreamweaver of iets dergelijks maar dat is, volgens mij dan, volkomen overbodig.

uhmm.... ja,

Het is mogelijk.... Gratis zelfs ja...

Het is alleen niet mogeiljk om gratis een .nl of .com domein te hebben. Dat kost wel geld...

Maar als beginner is het makkelijker om eerst te beginnen met webs.com en daarna is zymic wel en goede optie... En pas als je met zymic bezig ben heb je een programma nodig... Een makkelijk programma daarvoor is Core FTP.... DAn kun je het uploaden enzo via FTP...
Maar mijn tip is: Mocht je een website willen gaan bouwen, begin makkelijk en wil niet gelijk de mooiste site hebben, want dat lukt geen een beginner...

Gino

Maar als beginner is het makkelijker om eerst te beginnen met webs.com
Hangt er van af, als hij gewoon een simpele site wil hebben is dat wel een optie. Als hij wil leren zelf sites te maken is het, vind ik, beter om te beginnen met zelf de code te schrijven, dar leer je veel meer van.

De links in mijn handtekening kunnen daarbij helpen.

geld besparen via blogger of wordpress

via blogger of wordpress kun je gratis een website hosten

Websites Bouwen

Bouwen is gratis hosten kost geld.

Om een website heb je diverse dingen nodig,
- Goede ideeën
- Verstand van de juiste talen

bijvoorbeels HTML heb je nodig als basis van je webpagina, de titel ect
CSS is de opmaak, maar uitgebreid, dus waar alles moet staan ect

en als laatste, is neit een must maar wel aan te raden PHP
waarmee je aplications kan maken, zoals ene forum.

(Dit forum is gemaakt in PHP, de mooie looks, CSS)

je kunt het maken in kladblok, en dan oplsaan als .html maar als gratis programma zou ik Notepad++ gebruiken, die laat de codes in kleuren zien zodat je kan zien als je een fout maakt.

Ik zal even de basis opbouw van een webpagina voor je uittypen
<html> (geeft aan dat het een HTML pagina wordt)
<head> (opent het head gedeelte (titel ect))
<title> je titel </title> (wat tussen title en /title staat wordt je webpageina titel)
<body>
mijn eerste webpagina
</body>
</html>

Mvg, Jilles:thumb:

Bouwen is gratis hosten kost geld.

Om een website heb je diverse dingen nodig,
- Goede ideeën
- Verstand van de juiste talen

bijvoorbeels HTML heb je nodig als basis van je webpagina, de titel ect
CSS is de opmaak, maar uitgebreid, dus waar alles moet staan ect

en als laatste, is neit een must maar wel aan te raden PHP
waarmee je aplications kan maken, zoals ene forum.

(Dit forum is gemaakt in PHP, de mooie looks, CSS)

je kunt het maken in kladblok, en dan oplsaan als .html maar als gratis programma zou ik Notepad++ gebruiken, die laat de codes in kleuren zien zodat je kan zien als je een fout maakt.

Ik zal even de basis opbouw van een webpagina voor je uittypen
<html> (geeft aan dat het een HTML pagina wordt)
<head> (opent het head gedeelte (titel ect))
<title> je titel </title> (wat tussen title en /title staat wordt je webpageina titel)
<body>
mijn eerste webpagina
</body>
</html>

Mvg, Jilles:thumb:
Ik heb eigenlijk alleen dat eerste, de goede ideeën.
Ik kan een beetje html maar verder dan afbeeldingen, teksten, titels en achtergrondkleuren kom ik niet.
Als ik een basis CSS document heb kan ik erin rommelen maar van PHP heb ik nog geen verstand.

Zoals GeldBesparen al zei, je kan ook gebruik maken van een blog.
Je kan dan gebruik maken van een door iemand anders gemaakte template en leuk is dan om een template te nemen die weinig mensen gebruiken.
Er zijn bij Wordpress ongeveer 1275 recente templates op dit moment, dat is een redelijk aantal.
Voor de rest kan je op sites als html-site.nl berichten vinden waar je een basis voor een eigen Wordpress template kan maken.
Persoonlijk vind ik het leuker om een bestaande template via het CSS (en eventueel de PHP) document(en) te customizen.

Als je een website wil hosten kan je liever betalen voor een eigen domein (kan al vanaf 25euro per jaar) dan kiezen voor een gratis host, zoals www.jouwsite.gratishost.be, dan ziet er niet uit...

Als je gwn een site wilt maken voor je familie en vrienden, dan is het een ander verhaal natuurlijk, dan kan je evengoed gaan voor een gratis host...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan