Website bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hallo,

Ik wil nu eindelijk eens een eigen site gaan bouwen. Heb daarvoor al twee programma's Dreamweaver en Frontpage. Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste kan beginnen en waar een goede handleiding staat, bijvoorkeur in het Nederlands. Ben nog een leek op dit gebied. Maar wil wel graag een mooie aantrekkelijke site proberen te bouwen. Is er niet een soort generator waar je al een aardige basis mee kan leggen, zodat je nadien zelf verder kan gaan bouwen.

Wat mij trouwens opvalt aan veel websites is dat men ontzetten leuke plaatjes bovenaan een pagina gebruikt. Echter zie ik mijzelf nog niet echt z'n mooi design maken. Het zijn vaak combinaties van plaatjes die dan later aan elkaar zijn geplakt. Zie bijvoorbeeld de pagina www.wallpapers.nl in Frontpage geopend maar eens. Wie o wie wil mij helpen begeleiden mijn eigen website te maken of heeft veel praktische tips.

Groet,

Sunsnow

Je zou de templates hier http://freesitetemplates.com/ kunnen analyseren. Elke site heeft een bepaalde opbouw die rekening houdt met uitbreidingen en aanpassingen. Hoe dit werkt, ontdek je vanzelf. Op www.mijnhomepage.nl kan je veel basisinformatie en tips vinden.

Leer je zelf ook direct html aan, zodat je dit ook zelf kan intypen en niet geheel afhankelijk blijft van een editor zoals Frontpage.

Zijn er nog mensen die meer ervaringen willen uitwisselen? Tot nu toe heb ik al nuttige tips ontvangen.

Kan iemand mij ook vertellen welke programma's ik het beste kan gebruiken. Bv Dreamweaver of Frontpage. En welke aanvullende programma's om bijvoorbeeld eigen buttons te maken en animaties e.d. Frontpage heb ik in het Nederlands en Dreamweaver alleen in het Engels. Weet iemand of deze laatste er ook in het Nederlands is?

Kan iemand mij tevens vertellen welke boeken ik het beste kan gebruiken? Zowel over het bouwen van een homepage als het werken met genoemde programma's.

Geplaatst door sunsnow
Kan iemand mij ook vertellen welke programma's ik het beste kan gebruiken. Bv Dreamweaver of Frontpage.

Ik zou Dreamweaver kiezen, dat is een geweldig programma met zeer veel mogelijkheden. Dan heb je bovendien geen last van die Frontpage-extensies die lang niet altijd ondersteund worden.

Geplaatst door sunsnow
En welke aanvullende programma's om bijvoorbeeld eigen buttons te maken en animaties e.d.

Buttons maken kan in principe met ieder grafisch programma. Fireworks is er zeer geschikt voor, met Flash kun je ook prachtige buttons maken, maar het kan bijvoorbeeld ook met Photoshop, Paint Shop Pro of CorelDraw. Animaties kun je maken met Flash of Swish, bijvoorbeeld.

Geplaatst door sunsnow
Frontpage heb ik in het Nederlands en Dreamweaver alleen in het Engels. Weet iemand of deze laatste er ook in het Nederlands is?

Dreamweaver is er niet in het Nederlands.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan