website centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kachtem

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Zonet heb ik mijn vernieuwde website online geplaatst.
Ik heb echter nog 1 probleem.
Hoe kan ik in frontpage alles centreren.
Ik bedoel dus, hoe kan ik ervoor zorgen dat alles mooi in het midden staat ipv volledig tegen de linkerkant, en dit voor alle browsers?

Zonet heb ik mijn vernieuwde website online geplaatst.
Ik heb echter nog 1 probleem.
Hoe kan ik in frontpage alles centreren.
Ik bedoel dus, hoe kan ik ervoor zorgen dat alles mooi in het midden staat ipv volledig tegen de linkerkant, en dit voor alle browsers?

Heeft het net met resolutie van het scherm te maken?

Heeft het net met resolutie van het scherm te maken?

Ik denk het niet. Ik wil dit gewoon instellen dat het altijd in de midden staat, onafhankelijk van de resolutie.

Nog een vraagje trouwens:
Het symbooltje van de teller staat links bovenaan. Hoe krijg ik dit links onderaan?

Ik denk het niet. Ik wil dit gewoon instellen dat het altijd in de midden staat, onafhankelijk van de resolutie.

Nog een vraagje trouwens:
Het symbooltje van de teller staat links bovenaan. Hoe krijg ik dit links onderaan?

Bezoekerstellertje?

Dit moet je in Frontpage aanpassen maar weet niet zeker of je dit bedoelt..;)

Laatst bewerkt:
Kan niemand mij helpen? Of is dit in frontpage niet mogelijk om alles te centreren?

Alles in een tabel zetten, en zorgen dat de hele tabel gecentreerd staat.

????? Ik denk dat ik je vraag verkeerd interpreteer, want de oplossing die ik heb ik zo makkelijk dat je wel wat anders zal bedoelen......

Werk vanuit het tabblad ontwerpen, zet in blok wat je gecentreerd wilt hebben, en klik op het knopje centreren (dat met die streepjes in het midden, zoals je hierboven ook ziet). FP geeft dan zelf de juiste html-code.

Hoi Kachtem,
Dus je hebt een pagina met een vaste breedte, en wilt die altijd in het midden van het scherm hebben?
Ik doe het (in de code-weergave) meestal zó:

In de <head> (of, beter, in je css-stylesheet):
HTML:
<style type="text/css">
   body { text-align: center; }
   #wrapper { width: 900px; margin: 0 auto; text-align: left; }
</style>
De "width" is dan de breedte die je de pagina wilt geven. De "text-align:center" in de body zorgt voor het centreren, samen met de automatische (dezelfde) kantlijn-afstand (margin) links en rechts. De "text-align:left" in de wrapper zorgt ervoor dat sommige browsers (we noemen geen namen, IE ;)) niet ten onrechte de centreer-eigenschap laten erven in alles wat erna komt (en dus ook alle teksten in tekstregels aan het centreren slaan).

En dan in je <body>:
Alles voorzien van een "wrapper" (omslagdoek):
HTML:
<body id="home">
<div id="wrapper">

... hier alles wat in de pagina moet ...

</div>
</body>
</html>
Zo zou-die-ut-moeten-doen.
Als niet, geef dan even een link naar je online pagina, dan kunnen we eens kijken wat er aan de hand is. :)

Succes!
CSS-Hunter

@BartG5 Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan