website doet raar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk123

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2003
Wij hebben op school een website (www.de-smithoek.nl). Op school verandert de kleur van de website als je hem opent. Als je er dan met de muis overheen gaat dan doet hij op dat gedeelte van de website weer normaal. De kleur is vaak grijs. Soms gaat het ook in een keer goed.

We hebben het probleem alleen hier op school (zover ik weet). We hebben een netwerk op school. Hoe kan dit?

Ik weet er niet echt veel vanaf, maar misschien iets van een overbelast geheugengebruik ofzo?:o

Achtergrondkleur van white.htm is niet ingevuld.
Dan wordt de standardachtergondkleur gepakt.

:cool:

en hoe verander ik dat Peter zonder dat de achtergrond (het symbool0 veranderd?

En hoe kan het dat het alleen op school zo is?

Geplaatst door henk123
En hoe kan het dat het alleen op school zo is?
Het is niet alleen daar. Ik zie ook eerst een paarse kleur over het gekleurde deel van de pagina. Die verdwijnt na één of twee seconden.

Guus.

Laatst bewerkt:
klopt guus alleen op school komt er een grijse kleur over de hele pagina en die verdwijnt als je er met de muis overgaat.

Die twee seconden vind ik ook raar.

Hoe kan ik dat oplossen/waar kan het aan liggen?

Geen idee hoe het komt of hoe je het moet oplossen, want, met alle respect, je HTML is een ongeorganiseerd rommeltje. Er is van alles en nog wat bij elkaar geknipt en geplakt. Als ik jou was zou ik de hele handel gewoon eens opnieuw opzetten met wat meer structuur.
Bij deze een bijlage om te laten zien hoe het er bij mij uitziet.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ja guus ik weet hoe het eruit ziet!

Dat "ongeorganiseerde rommeltje" wat bedoel je daarmee!

Er is weinig met de site gebeurd sinds de introductie. Alleen natuurlijk het bijwerken van de site. Er zijn wat mega tags toegevoegd en een java script (zie draaide foto's). Met zo n opmerking schiet ik weinig op!

Geplaatst door henk123
Ja guus ik weet hoe het eruit ziet!
Omdat jij het over grijs hebt, heb ik die bijlage erbij gedaan, want wat ik daar zie is toch echt paars.
En met "ongeorganiseerd rommeltje" bedoel ik precies wat ik zeg. Ik kan dit (zie bijlage) met de beste wil van de wereld geen helder gestructureerde HTML noemen.
Ik heb hierin overigens wel gezocht naar een mogelijke oorzaak van het probleem, maar kan die echt niet vinden.
Maar misschien hebben anderen nog een idee.

Guus.

Laatst bewerkt:
Zeg dat wel Guus.....
http://www.de-smithoek.nl/home.htm

Tags verkeerde plaats
body tags te veel, form tag te veel
codes tussen head en body en na de </html>

Dus dit wordt een revisie.

Bovendien blijft de pagina maar laden,
mogelijk ligt het aan dit script:
<script language="JavaScript1.1">
var nieuwbeeldje=new Array()
met daarin
window.onload=new Function("setTimeout('beeldwissel()',tussentijd)")

:cool:

ja jongens ik ben hier niet om kritiek aan te horen maar wij willen graag het probleem oplossen.

We proberen het wel op een andere manier.

Bedankt.

Geplaatst door henk123
ja jongens ik ben hier niet om kritiek aan te horen maar wij willen graag het probleem oplossen.

We proberen het wel op een andere manier.

Bedankt.
Dan wens ik je veel succes. Maar ik ben bang dat als je op deze manier doorgaat met problemen oplossen je op een gegeven moment echt geen wijs meer uit je eigen html wordt. En dan zul je de boel alsnog opnieuw op moeten zetten.
Het is ook zeker niet mijn bedoeling om de site af te kraken, want die ziet er heel leuk uit.
Maar, nogmaals, als je op deze manier doorgaat, loop je geheid een keer vast.

Guus.

aahhhh.... lange tenen.

In simpele taal;

de reden waarom de "look" van de pagina soms wisselt is de rommelige HTML code. Hiervan raakt je browser in war.

Dus, schoon de code op en zie wonderen gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan