Website down.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartJanssen

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Berichten
106
Een vriend van mij heeft een website down gehaalt.
Dit deed hij door een uur lang control f5 ingedrukt te houden op de site.
Het dateverkeer van de site is nu op. En hij is down.
Ben je strafbaar als je een site heel vaak refresht?
MVG
 
In een kort antwoord; nee. Je 'vriend' verbruikt het dataverkeer voor je site. Dit komt op hetzelfde neer dat als 100 bezoekers je site bezoeken en je dataverkeer verbruiken. Wat wel strafbaar is, is een DDOS aanval uitvoeren. Het gaat dan niet alleen om grote hoeveelheden data die verbruikt wordt in je hosting-pakket maar ook de hele server waar je site op gehost is, wordt offline gebracht. Wat tevens ook alle andere sites offline haalt die op de server gehost wordt.

Een vriend van mij

Noem je dat een vriend?
 
Grote kans dat ook de computer gewoon niet meer laadt. Een gemiddelde hostingspartij geeft niet dataverkeer per dag, maar per maand. Daarnaast moet je aardig wat dataverkeer voorbijkomen, om aan zo'n limiet te komen. Verder had hij ook een auto typer of zoiets dergelijks kunnen gebruiken, dat had hem een zere vinger gescheeld.
 
In een kort antwoord; nee. Je 'vriend' verbruikt het dataverkeer voor je site. Dit komt op hetzelfde neer dat als 100 bezoekers je site bezoeken en je dataverkeer verbruiken. Wat wel strafbaar is, is een DDOS aanval uitvoeren. Het gaat dan niet alleen om grote hoeveelheden data die verbruikt wordt in je hosting-pakket maar ook de hele server waar je site op gehost is, wordt offline gebracht. Wat tevens ook alle andere sites offline haalt die op de server gehost wordt.



Noem je dat een vriend?
T ging niet over mijn site haha "":p
 
Willens en weten iets van een ander beschadigen is wel degelijk strafbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan