Website downloaden en bewerken

• Onderwerp starter Onderwerp starter iegj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iegj

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Hallo,

Ik heb een website alleen ben ik de bestanden kwijtgeraakt op mijn pc, nu wil ik de website weer downloaden via FTP (core FTP) maar als ik hem dan open met Microsoft expressions staat alles onder elkaar en ziet er niet meer uit zoals hij online staat. ook als ik hem op mijn pc open met internet exproler doet ie het zelfde.
wie weet hier raad mee?

Alvast bedankt!:thumb:

ja heb ik ook gedownload, open ik dan misschien het verkeerde bestandje ofzo?

Hoe kunnen wij dat weten? Om welke site gaat het?

Werkt de site trouwens met PHP? Zo ja, dan moet je wel server software op je PC hebben staan om de site te laten werken.

ik heb niet zo veel ervaring met websites, het gaat om ict-jv.nl hij is gemaakt uit html.

De mappenstructuur moet natuurlijk wel hetzelfde blijven als op de server, anders kan de site niet zien waar hij z'n CSS en afbeeldingen moet halen. Wat krijg je te zien als je index.htm op je PC opent?

ik heb gewoon precies de zelfde mappenstructuur als op de server, maar als ik hem op mijn pc open staat alles onder elkaar en is de achtergrond verdwenen. :confused:

In de broncode van de http://ict-jv.nl/index.htm staat op regel 16:
HTML:
<link href="../styles/style2.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
D.w.z. om het stylesheet op de server te vinden, moet de server eerst 1 mapje omhoog (../), en dan via het mapje "styles" het bestandje style2.css daaruit aanhaken.

Maar ... de index.htm staat in de "root" (het nulniveau) van de server, en van daar uit kan je helemaal geen mapje omhoog! :eek:
  • Omdat de pagina zich vanaf de server wel goed vertoont (met achtergrond en andere opmaak en al), kan geconcludeerd worden dat de server kennelijk zo vriendelijk is te vergeten dat hij/zij een mapje omhoog moet. De server pakt het bestand toch, alsof er stond:
    HTML:
    <link href="styles/style2.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
    Want dat is waar het stylesheet in het echt staat.
  • Als je hetzelfde lokaal wilt doen, dan corrigeert de browser (resp. het operating system, c.q. de Verkenner) dit "te hoge mapje" echter niet.
Stel dat je de bestanden lokaal hebt opgeslagen in een map "Mijn documenten/Mijn websites/", dan zitten daaronder:
  • Mijn documenten/Mijn websites/index.htm (de homepage)
  • Mijn documenten/Mijn websites/... (de andere pagina's)
  • Mijn documenten/Mijn websites/images/... (het mapje images met inhoud)
  • Mijn documenten/Mijn websites/styles/... (het mapje styles met inhoud)
Als je de pagina index.htm lokaal opent, kan die pagina wel een mapje omhoog (van "Mijn websites" naar "Mijn documenten"), en dat gebeurt dan ook. Van daar uit begint volgens regel 16 de afdaling naar het mapje "styles". Het stylesheet wordt dus gezocht in:
  • Mijn documenten/styles/style2.css
En ja, daar staat het natuurlijk niet! ;)
Dus geen opmaak volgens style2.css, en de browser gaat onverrichter zake door met wat ie wel kan vinden: de tekst in de html-code.

De oplossing is om regel 16 te veranderen in:
HTML:
<link href="styles/style2.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
Niet alleen in de index.htm, maar ook op de andere pagina's.
Dan zou het goed moeten gaan. :)
En daarna even de pagina's met de goede code ook uploaden naar de server, dan staat alles daar meteen ook goed. - Na even checken met de html-validator en de css-validator, want er zitten nog wat foutjes in.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan