Website Dreamweaver online zetten via Gratis webshosting op het internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitchelhal

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Hallo beste leden.
Ik heb in Dreamweaver een website gemaakt die ik ook graag online wil gaan zetten.
Alleen hoe kan ik dit het beste gratis en makkelijk doen.
Ik heb geen verstand van PHP en dat soort dingen.
Kan iemand mij precies uitleggen over hoe of wat?
Als het kan een stappenplan.

Bedankt!

Hallo mitchelhal,

Op sommige websites worden gratis websites aangeboden. dit is dan meestal iets van jouwebsitenaam.hostnaam.tk of iets dergelijks.
Google op gratis website, en je krijgt er 1000e. De meeste sites zijn dan uitgerust met een soort websitewizard, waarbij je door verschillende keuzes een website in elkaar flanst.
Omdat jij al een website gemaakt hebt zelf, is dit natuurlijk niet nodig. Meestal kun je dan direct html code invoeren.
Als je dan zorgt dat alles goed gekoppeld is qua locatie etc (mappen structuur) dit werkt overigens meestal het handigst om het allemaal gewoon even te testen.
Je kunt dan jou html code van dreamweaver erin plakken (code-view).

Wat je ook kunt doen is naar een betaalde website (is helemaal niet meer zo duur! 10 euro per jaar ofzo, en je krijgt dan wel gewoon een goede website url). kun je een php website krijgen.
Hier heb je dan gewoon alleen een server adres van en een wachtwoord.
Dan kun je met bijvoorbeeld het programma FileZilla, je website op de server zetten, meestal moet je dan zorgen dat hij begint met index.htm dan komt het allemaal wel goed.
Ook hier geldt, gewoon proberen, proberen, proberen!

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan