Website flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

meloen82

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Hoi allemaal,

Ik wil graag een eenvoudige website maken in flash. Ik heb al wel wat ervaring maar NIET VEEL. Nu zal ik uitleggen wat ik precies wil maken. Een klein intro (dat lukt me wel) en dat de bezoeker vervolgens op kleine fotootjes (knoppen) kan klikken, waarna deze vervolgens op dezelfde pagina tekst te zien krijgt en eventueel wat foto's. Ik weet dat ik dan met frames moet werken maar ik weet niet hoe ik dit in flash moet doen. Ook wil ik er wat foto's opzetten die de bezoeker via een soort fotoboek moet kunnen zien.

Mijn verhaal is misschien niet helemaal duidelijk. Maar ik heb een site gezien waar ongeveer datgene is gedaan dat ik ook wil doen. Het adres is; http://www.devliegenier.nl/

Volgens mij moet dit niet heel moeilijk te maken zijn, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Ik hoop dat iemand van jullie mij wil / kan helpen!!

Alvast bedankt!!

Groetjes Milou

Die site die je als voorbeeld gaf is alleen flash. Daar zitten geen frames in. Als je wel met frames wil werken. Dan kun je vanuit een flash file naar een frame linken door in het actionscript van een knop het volgende te zetten:
PHP:
on (release) {
    getURL("url", "window");
}
url = link naar een html bestand.
window = de frame naam waar url moet komen

Zoals ik in je bericht lees wil je met meerder gedeeltes werken, neem aan in een flash movie.
Om het makkelijk te maken zou ik werken met scenes !
Maak in iedere scene een gedeelte bv. mainsite, infosite en noem maar op.
Vanuit je mainsite "eerste scene" maak je die foto's "buttons" en die verwijs je dan naar een andere scene.

Ook kun je werken met labels, dan heb je maar een scene.

Ik zou zeggen download eens ergens een movie bv. op www.flashfreaks.nl en kijk eens in die movie hoe ze het hebben opgezet, op deze manier moet je gewoon proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan