Website formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
290
Hallo allemaal!

Ik maak altijd mijn website in Frontpage.
De achtergrond enzo maak ik met behulp van Adope Photoshop en dan door middel van frames kom ik een heel eind.

Mijn grote probleem is nog altijd dat de pagina op een 15" beeldscherm er niet uitziet.
Hij is doormij gemaakt voor een resolutie van 1024x768, hoe kan ik dit instellen zodat die voor 800x600 ook goed te bekijken is.

Is er een script ofzo dat de pagina automatisch resized?

Groet
 
Daar heb je nog niet eens een script voor nodig. Je kunt gewoon het aantal pixel veranderen in procenten, bijv:

<blablabla width="1024" heigth="800" blabla> in
<blablabla width="100%" heigth="800" blabla>

Zorg wel dat je het goed doet, want het gaat snel verkeerd en dan ziet je hele lay-out er verkeerd uit.
 
Geen moeite doen..
Je site moet gewoon de breedte 760 zijn
Ivm de gebruikers die op 800x600 draaien
Daarvan af geteld de verschillende browser borders met een kleine marge kom je op 760.

Natuurlijk kun je wel voor een site gaan die 100% breed is maar dan moet je wel voor zorgen dat hij met een breedte van 760 netjes te zien blijft.

Overigens word een site die 100% breed is op hele hoge resoluties als storend beschouwd
 
Hoi Alco,

Ik maak mijn site ook met frontpage en het menu met photoshop.
Wat je als eerste moet doen in frontpage is een tabel maken van 70%.
Alles wat op de site moet komen, moet gemaakt worden in dit 70%tabel.
Ook kun je in de 70%tabel weer werken met andere tabelen.
Het makelijkste is om een basis.html te maken met de 70%tabel en eventueel gekleurde scrollerbalk, een andere cursor en ga zo maar door. Zodat dit dan altijd het begin is van een nieuwe pagina.

zie ook voorbeeld
Hier

Twinnie:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan