Website foto 's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik ben bezig met een website te maken met Publisher 98. Nu wil ik foto 's plaatsen op de site. Thunbails dus, maar dan zou ik willen als je dan op zo'n fotootje klikt dat de foto groter wordt. Wie weet hoe dat moet en met welk programma.

Vr.gr. Joop

Je kan er voor kiezen om hem in een 'new window' te laten openen als je op de foto klikt. EN daarin zet je dan het gewenste formaat.

Een handig (en gratis) programma om thumbnails te maken is bijvoorbeeld Irfanview die een batch functie heeft. Een hele lijst foto's selecteren, formaat opgeven en klaar.
Gebruik ik ook voor m'n site.

Succes!

Adobe Photoshop..

Je moet gewoon zelf alle foto's los openen en scalen, dan opslaan als xxxx_thumb.jpg.. Of software voor zoeken die dit voor je doet..

verplaatst van ftp algemeen naar internet homepage

in dreamweaver (site-ontwerp programma)zit zo'n functie (create photo-album) die alles voor je regelt. Gemakkelijk te bedienen!

Geplaatst door MrBeanstra
Een handig (en gratis) programma om thumbnails te maken is bijvoorbeeld Irfanview die een batch functie heeft. Een hele lijst foto's selecteren, formaat opgeven en klaar.
Gebruik ik ook voor m'n site.

Succes!

Zet je dan 2 foto 's op je site en een kleine en een grotere. Want hij moet het andere formaat toch ergens vandaan halen.
Joop

Jep. Wat ik altijd doe is de thumbs dezelfde bestandsnaam geven alleen dan in een map thumb zetten. Dus pictures/xxx.jpg & pictures/thumb/xxx.jpg

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan