Website geschikt maken voor mobiele telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

sax

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2001
Berichten
229
Hallo,

Ik wil graag een website maken die goed te zien is op een mobieltje.
Welke software is daarvoor nodig? Kan dit eigenlijk wel??
Ik wil het graag uitproberen.
Wie kan me op weg helpen?

Sax
 
In principe dezelfde software als voor een gewone website.

Het kost alleen wat extra moeite.

Wil je een website die alleen op een telefoon goed te zien is? Dan kun je em gewoon daarvoor ontwerpen. Als je google gebruikt zijn er wel websites te vinden die je helpen met hoe zo'n website er dan uit komt te zien op verschillende telefoons geloof ik.
 
Dank je.
Ik heb al wel gegoogeld maar heb niets kunnen vinden. Wel bedrijven die het voor je willen doen.
Ik ga het nog een keer proberen.
 
Ik zag toevallig gisteren een blad (weet de titel niet meer) over webdesign bij de Ako, met een redelijk lang artikel over ontwerpen voor de mobiele telefoon. Misschien dat je daar nog wat tips uit kunt halen.
 
CSS heeft een speciaal media type, genaamd handheld. Je site zal dus dat stylesheet gebruiken als je de site bekijkt met een mobiele telefoon. Zie hier.
 
Is die betrouwbaar? Ik had gehoord van onze oude designer dat veel telefoons dat ding niet oppikken namelijk :(
 
Voor iPhones is een standaard layout beschiktbaar, iWebkit, geen programma maar gewoon de styles voor iphone
http://iwebkit.net/
ze hebben net een nieuw ding zie ik, probeer maar wat..
 
Ik zag toevallig gisteren een blad (weet de titel niet meer) over webdesign bij de Ako, met een redelijk lang artikel over ontwerpen voor de mobiele telefoon. Misschien dat je daar nog wat tips uit kunt halen.

DAt lijkt me wel iets ja. Maar kun je nog iets meer vertellen over de titel van het artikel of zo. Dan kan ik verder zoeken...!?
 
Laatst bewerkt:
DAt lijkt me wel iets ja. Maar kun je nog iets meer vertellen over de titel of zo. Dan kan ik verder zoeken...!?
Gevonden.

EDIT: hm, al lijken ze wel heel blij met Flash, wat voor mobiel toch niet zo'n goed idee is.
 
Laatst bewerkt:
EDIT: hm, al lijken ze wel heel blij met Flash, wat voor mobiel toch niet zo'n goed idee is.
je bedoelt, wat zowiezo niet zo'n goed idee is... :)
Is die betrouwbaar? Ik had gehoord van onze oude designer dat veel telefoons dat ding niet oppikken namelijk :(
Geen idee - maar het is de 'standaard'. Mn Android pakt ze in ieder geval niet op, ook al heb ik de 'laat mobiele websites zien' functie aangevinkt. Then again, de browser werkt volwaardig dus is het 9/10 keer niet nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan