Website Grafische Achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

wahagn

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Hallo,

Om te beginnen weet ik niet of deze vraag in bij deze deel van de forum hoort:confused:, maar zo niet wordt toch verplaats denk ik.:d

Mijn vraag: Weet iemand hier een tutorial text of video (of allebei) die uitlegt hoe je mooie grafische achtergronden maakt met photoshop dus ik wil geen gewone gradient laag maar iet complexers zoals dit:

Click here

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie:), maar dit is niet wat ik zoek.:confused:

ten 1e : is het voor mijn website(http://www.wahagn.co.cc) en niet voor mijn youtube channel

ten 2e: wil ik echt iets als de voorbeeld die ik gaf... ik bedoel hiermee dat ik geen plaatjes van games of films pak zoals de meeste youtube-channel-achtergrond tuts doen maar het zelf maak...

Ik heb al een een tutorial opgezocht en achtergrond gemaakt ( je kunt de nieuwe achtergrond zien als je wil op mijn site)

dus deze vraag is opgelost en Megabyter bedankt,...

Ik kan jouw site nog geen eens laden...
Dat zou wel eens te maken kunnen hebben met de grootte van de afbeeldingen: die is loeigroot, en eigenlijk niet webgeschikt.
Wat je kan doen:
  • Aantal kleuren terugbrengen tot 256 ipv 16 miljoen; verschil is niet te zien.
  • Het background-img in breedte beperken, en zich horizontaal laten herhalen.
  • In de html een klein extra background-img opnemen, zodat niet bij lange pagina's het zwart van de bovenkant van het background-img opeens opnieuw begint.
In de gauwigheid heb ik even geknutseld:
Daarmee is de pagina ruim 11 keer zo snel geworden. :)
En waarschijnlijk kan er (door goed in de gaten houden van het herhaal-moment) volstaan worden met een nog smaller background-img.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: met een breedte van 770px i.p.v. 788px past de pagina ook nog net op een 800x600px beelscherminstelling.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan