Website hosten, maar probleem met IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClaudiaWD

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Goedemorgen iedereen,

Ik wist in dit geval écht niet waar ik mijn vraag kwijt moest, maar ik vermoed dat het grotendeels met netwerk te maken heeft, dus vandaar dat ik deze plek heb gekozen.

Ik ben bezig met een website maken, en hierbij helpt mijn vriend me aan ideeën en hij zegt het wanneer er iets nog niet klopt. Alleen deed ik dit dus voorheen door mijn laptop elk weekend mee te nemen naar hem thuis, want anders kon hij niet interactief zijn met de website.

Vandaar dus dat ik gisteren besloot hem om hem te kunnen testen e.d. zelf te hosten. Ik heb uiteindelijk uit kunnen vinden hoe ik dat moest doen en kon via 84.24.104.X/mijnwebsite toegang krijgen tot mijn website, ook als het niet binnen mijn netwerk een aanvraag in de browser was (dus bij mijn vriend). Maar nu kom ik vanochtend mijn bed uit en werkt mijn website niet meer via die link/IP. Nu blijkt dat mijn IP adres een ander eindcijfer heeft.

Moet ik dan elke keer gewoon blijven browsen naar een ander IP of is er een mogelijkheid om dit vast te zetten? Ik dacht eerst namelijk dat het om 192.168.123.X ging, maar daarmee kan ik niet naar mijn website (teminste, zeker mijn vriend niet).

Hoe kan ik het nu mogelijk maken dit wel gewoon te kunnen blijven doen? Het is geen definitieve hosting, want mijn computer kan niet hele dagen aan blijven staan, maar het is gemakkelijker om het aan iemand te kunnen laten zien zo zolang hij nog onder constructie is en te kunnen testen. Wanneer hij af is schaf ik hosting en domein aan.

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Claudia :thumb:

Eerst en vooral moet je dit weten:
Je hebt een verzameling van IP addressen die eigendom zijn van providers zoals in belgie (telenet,belgacom ,...) die hebben twee soorten ip's de FIXED IP's : dit zijn ip addressen die meer kosten omdat ze altijd hetzelfde blijven, en waarschijnlijk in jou geval GEWONE IP. Deze verranderen (heel de tijd: na 1 2 uur of zelf dag of maand) om zo het hele server gebeuren tegen te gaan. Dan als je zo een ip hebt dan gaat dat (als je rechtstreeks op het internet hangt naar je pc (10.5.1.5 als ip ofzo) maar als je een router hebt verdeeld die alles nog in 192.168.123.X of soortgelijken. En het grote probleem is: Je kan als je een router hebt niet zomaar een site op een onderstaande pc hosten, tenzij je de router instelt zodat deze dit wel kan (maar dit is een redelijk veiligheidslek voor je netwerk). Dus eigenlijk denk ik niet dat jou idee gaat lukken.
Maar wil je gewoon deze site vervoeren? want dan kan je dropbox gebruiken, maar het testen dat zal je op een andere manier moeten doen (gewoon locaal)

Of de site gewoon tijdelijk bij een gratis hoster onderbrengen...

Jouw IP adres kan wijzigen. Hoe vaak dit gebeurt hangt af van je provider. Helaas kun je hier niks aan doen. Je kunt wel overstappen naar een zakelijke internetverbinding met een vast IP adres, maar dat is duurder dan betalen voor hosting.

En wat mximvdw beweert is niet helemaal juist. Die dynamische IP adressen zijn niet bedoeld om te voorkomen dat je een server zelf gaat opzetten. Er zijn simpelweg niet genoeg IP adressen om alle computers een uniek IP adres te geven. Vandaar dat je een IP adres krijgt toegewezen op het moment dat je de verbinding gebruikt.

En wat mximvdw beweert is niet helemaal juist. Die dynamische IP adressen zijn niet bedoeld om te voorkomen dat je een server zelf gaat opzetten. Er zijn simpelweg niet genoeg IP adressen om alle computers een uniek IP adres te geven. Vandaar dat je een IP adres krijgt toegewezen op het moment dat je de verbinding gebruikt.

het is waar wat je zegt, maar het is ook om die reden (eigenlijk is het een uitbreiding van jouw reden zodat ze meer geld krijgen :p (want dat mensen dan zakelijk ip kopen))

Laatst bewerkt:
Wat je nog wel kan proberen is een link die jouw ip volgt ofzo.. Ik weet niet hoe. Maar er is een mogelijkheid een redirect te maken naar jouw ip... heb wel geeeeen flauw idee hoe (mischien "Google")

Maxim. Niet alles in deze wereld draait om geld. Dit feit is puur technisch van aard.

Wat betreft een mogelijke oplossing is als je router het gebruik van Dynamische DNS (DDNS of DynDNS) ondersteund. Je kunt dan een gratis account aanmaken bij bijv. dyndns.org. Op die manier is je site bereikbaar via, in dit voorbeeld, jouwsite.dyndns.org

Soms heb je ook providers die ook een webhost hebben. zoals Users.skynet of users.telenet ofzo Ik weet niet of dit in Nederland ook is?

Bedankt, bedankt, bedankt!

Over dat zakelijke ip of iets dergelijks had ik al wel wat gelezen. Echter is dat voor mij niet echt een optie. Ik woon nog thuis enz. mijn ouders vinden dat allemaal niet nodig.

Ik dacht misschien dat het ook gemakkelijker kon of zo, haha.

Maar gratis hosting, ja, kan ook, maar dan is hij dus voor iedereen al in principe bereikbaar en omdat hij nog in constructie is had ik liever dat niet iedereen hem al kon bekijken. Vandaar dat ik het nog even via mijn eigen IP had gedaan, die weet niet iedereen dus heb je ook niet echt kans op heel veel bezoekers, haha. Teminste, als iemand begrijpt hoe ik het bedoel.

Maar ik begrijp er nu al wel wat meer van. Ik denk dat ik het dan terwijl ik nog bezig ben met de website maar gewoon zo laat en elke keer mijn ip doorgeef gewoon. Wel wat vervelend soms, maar beter als niets, denk ik maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan