Website hosten

• Onderwerp starter Onderwerp starter heula
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Ik heb al jaren een eigen website, gemaakt in Microsoft word en als HTML opgeslagen. Deze site heb ik jaren gehost in Dropbox en later ook in Google Drive. Nu was eerst de website niet meer te benaderen via Google Drive omdat Google heeft besloten het hosten van websites te stoppen. Na een paar dagen lijkt het nu ook bij Dropbox niet meer te kunnen want de site opent niet meer.
Het is gewoon een simpele site die ik heb gemaakt puur voor de familie en niemand anders.
Is er een alternatief waar ik deze website gratis of voor een leuk bedrag per maand kan hosten?

Bedankt.

Of Thuis? beetje afhankelijk van wat je eventueel zelf wil doen

Thuis zou ik niet doen. Dan moet je pc dag en nacht aanstaan.

Versio is gewoon goedkoop en leuk voor een huis/tuin/keuken website voor familie.

De website die in mijn handtekening staat, kost per jaar nog geen 14 euro incl. domeinnaam.
(hosting nog geen 9 euro en de domeinnaam is 3,99 euro per verlening. Een .nl aanvragen kost 3,24)
Daar kan geen thuisserver tegenop ;)

Laatst bewerkt:
- dubbel -

Laatst bewerkt:
Daar kan geen thuisserver tegenop ;)
Ligt eraan... Er er een flinke verbinding achterzit... ;) Maar een webhosting is altijd het goedkoopste, en neemt je een hoop werk uit handen.
Je hoeft immers alleen je site te uploaden. Veel technische kennis heb je niet nodig, en je hoeft je al helemaal geen zorgen te maken om de server.

Het hele jaar 24/7 hosten is goedkoper en veiliger en makkelijker bij een provider dan op een thuis pc/server. Thuis verbruikt de pc in een jaar de nodige kiloWatts . Bij een provider heb je een eigen domein (niet een subdomein) en je hebt eigen email. Als je t.z.t. een upgrade van je website wilt doen dan heb je bij een provider ook eigen databases en php tot je beschikking. Mijn advies: geef een klein bedrag per jaar uit voor een host provider.

Voor een simpele webserver is, bijvoorbeeld, een raspberry pi meer dan genoeg. Een apparaat dat 2/4 W verbruikt en bovendien nog veel meer kan doen.

Veel mensen hebben bovendien al een NAS en/of router die de webserver kan hosten en toch al 24/7 aanstaat. Er is inderdaad wel een zekere kennis nodig als je het thuis wil draaien, maar het kosten-aspect qua stroom en dergelijke an sich is eigenlijk niet zo'n groot punt meer tegenwoordig. Voor pure eenvoud is hosting natuurlijk de eenvoudigste oplossing

En dan voor een beginner raad ik een eigen servertje niet aan. Tenzij je goed weet hoe Linux werkt en hoe de veiligheid in elkaar steekt.
Je hoeft net een poortje open te hebben naar de buitenwereld, en een lekje hebben en opeens heb je een botnet, en zit je met een afgesloten verbinding.

@wampier
raspberry pi is leuk spul maar met opslag erbij is de afschrijving even veel als 2-3 jaar host provider. En als hobby reken ik dan niet de uren. Het kennisniveau geeft TS zelf aan omdat hij de website in Word heeft gemaakt. Een eigen webserver is toch wel meer dan een pc'tje en een http poortje. Een host provider zal beter bij TS passen denk ik.

@php4u
Helemaal mee eens! Een beginner begint met een host provider, niet met een eigen server.

@heula
Gratis hosting heeft vroeg of laat altijd beperkingen. Zeker leuk om eens te kijken of je een website in de lucht kan krijgen (zelf ben ik ooit ook zo begonnen) maar misschien is nu het moment om een stapje verder te doen.

En dan voor een beginner raad ik een eigen servertje niet aan. Tenzij je goed weet hoe Linux werkt en hoe de veiligheid in elkaar steekt.
Je hoeft net een poortje open te hebben naar de buitenwereld, en een lekje hebben en opeens heb je een botnet, en zit je met een afgesloten verbinding.

Dat ben ik helemaal met je eens, zeker met een huis/tuin/keuken website kan je voor weinig al terecht bij hostings. Dat schreef ik al, wat is nu 14 euro per jaar incl. domeinnaam? Een WP installatie op je hostingpakket en gaan.

Mijn professionele websites staan wel ergens anders, dat moet gezegd. Daar betaal ik wel wat meer ;) maar daar heb ik dan wel iets meer service voor.

Wat je ook zou kunnen doen (dit is voor de TS) is beginnen met Wordpress.com
Dan kan je eens kijken hoe het werkt. Het nadeel is dat je verder geen eigen keuzes voor plug-ins hebt en dat je alleen kan kiezen uit thema's die deze geeft.
Maar om uit te proberen is hartstikke leuk!
Daarna kan je eventueel naar een betaalde hosting met Wordpress, je zet je website die je in Wordpress.com hebt gemaakt over middels importeren en je kan verder. ;)

Lees het verschil tussen de Wordpress.com en Wordpress.org (hosting) hier: https://www.dropbox.com/s/i072h84ehk66slc/WP test2.pdf?dl=0
Ooit geschreven voor de helpmij nieuwsbrief door mij ;)
Alleen de link (ons-blog) die er in staat klopt niet meer, deze bestaat niet meer, vandaar dat ik de pdf heb veranderd met een notitie https://boukeblog2.wordpress.com/
Ik bewaar uiteraard ook deze handleidingen op mijn eigen website: http://steunpunt-almere.nl/artikelen/

Laatst bewerkt:
Rechter kolom. Als ik de browser 1px smaller maak dan istie goed.
screenshot.png

Laatst bewerkt:
Ik begrijp je nog niet; hier is gewoon alles in orde.
En via het plaatje heb ik niet in de gaten wat je nu precies bedoeld.

Als je het browser venster (IE of Chrome) breed zet en daarna langzaam smaller maakt dan zie je bij een bepaalde breedte dat een stuk van de rechter kolom wegvalt (screenshot hierboven). Mogelijk komt dit omdat @media ergens niet goed staat ingesteld.

Tot 768px: Alles staat goed. Recente posts staan onder de content.
Van 768px tot 980px: Het rechter gedeelte van de rechter kolom valt weg.
Vanaf 980px: Alles staat goed. Content en rechter kolom volledig in beeld.

Er zijn toch nog veel tablets 768px en 800px in omloop, de zogenaamde weggevers bij een krantabonnement, een wasmachine, enz. Zij zien de rechter helft van je website niet.

Laatst bewerkt:
Vreemd. Op een smartphone krijg je keurig de responsive theme en op een tablet ook.
Hier in FF is alles oké.
Ik gebruik geen IE (gelukkig niet!!).
Je bent echt de eerste die ik hier over hoor en de website bestaat al een tijdje ;)
Heb Chrome wel geïnstalleerd en zie dat het daar gewoon werkt:

Outlook3.jpg Outlook4.jpg

Dat een wasmachine mijn website niet goed ziet, tja....helaas.

Edit:
ik zou dan het rechter gedeelte kleiner moeten maken?

Laatst bewerkt:
RE: Op een smartphone krijg je keurig de responsive theme
Klopt. Een smartphone zegt altijd dat hij 320 of 480 is (ook als de werkelijke resolutie hoger is). In het gebied 320-767 is je website goed.

RE: en op een tablet ook
Klopt. De meeste tablets zijn 1024px of hoger, maar niet allemaal. Als je de website op een 768px of 800px tablet zou bekijken dan zie je het probleem.

RE: Hier in FF is alles oké
Maar in Chrome niet en die heeft echt het grootste marktaandeel.

RE: Je bent echt de eerste die ik hier over hoor
Dat komt omdat ik tegenwoordig responsive websites met Bootstrap maak (smartphone-first design) en die worden daarmee goed weergegeven op alle apparaten (ook printer, tv, enz.). Door intensief met @media te werken wordt de website cross-device, cross-platform en cross-browser. Testen gaat eenvoudig door je browser op je pc smaller en breder te maken.

Met het onderwerp van je website moet je website toppie zijn op elk apparaat, zelfs wasmachines :d Je kunt de rechter of linker kolom smaller maken. Ik zou zelf voor links kiezen maar daar ben je vrij in. Hieronder ga ik uit van links smaller. Met wat rekenen kun je dit veranderen in rechts smaller of beide iets smaller.
Code:
<div id="container">
  <div id="main">
    <div id="content">
    </div>
    <div id="sidebar-primary">
    </div>
  </div>
</div>

/*nodig voor main en content, de rest werkt al goed op smartphone*/
@media (max-width: 767px {
  #main, #content {
    -webkit-box-sizing: border-box;
    -moz-box-sizing: border-box;
    box-sizing: border-box;
  }
}
/*alle apparaten*/
#container {
  width: 100%;
  margin: 0 auto;
}
#main {
  margin: 0;
  padding: 15px;
}
#content {
  padding: 0;
}
#sidebar-primary {
  padding: 0;
}
/*aanpassingen voor low resolution*/
@media (min-width: 768px {
  #container {
    width: 750px;
  }
  #content {
    width: 405px;
  }
  #sidebar-primary {
    width: 300px;
    margin-left: 15px;
  }
}
/*aanpassingen voor high resolution*/
@media (min-width: 980px {
  #container {
    width: 960px;
  }
  #content {
    width: 615px;
  }
  #sidebar-primary {
    width: 300px;
    margin-left: 15px;
  }
}
Suc6. Have fun.

Laatst bewerkt:
RE: Hier in FF is alles oké
Maar in Chrome niet en die heeft echt het grootste marktaandeel.

Ik schreef dat ik Chrome ook op mijn pc heb en dat ik daar niets raars in zie.
Waarschijnlijk ligt het dan aan de resolutie van een beeldscherm en daar kan ik niets aan doen.

Ik zal eens kijken wat ik met je code kan ;)
Het theme kan eigen CSS aan, dat scheelt.

(Edit: heb je code in Custom CSS gezet, maar is het nu goed dan, omdat ik het verschil niet zie, omdat het hier oké is)

In ieder geval bedankt voor de moeite, nu maar weer on-topic voor de TS!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan