Website icoon als shortcut op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerclown

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Vraagje:

Ik heb een website gemaakt en nu zou ik graag willen dat als men een shortcut maakt op het bureaublad, dat het icoon van de website gebruikt wordt. Ik heb al een flavicon op de site maar als je een shortcut maakt, krijg ik het standaard firefox of IE icoon te zien op het bureaublad.

Is het mogelijk om daar je eigen website icoon voor te gebruiken, ook als iemand anders de website als shortcut plaatst?
Ik vind niet echt de oplossing via Google.

Alvast dank.

Met php4u eens.
Beveiliging van de browser zorgt ervoor dat een website niets kan/mag doen in het besturingssysteem. Het enige wat ik kan verzinnen is dat de bezoeker de shortcut én de bijpassend icon afbeelding handmatig van je website download en deze handmatig op het bureaublad zet. Maar hoe ondersteun je dan alle niet-Windows gebruikers?

:D Of je kan ook een Png mooie bestand maken later converteren naar een .ico bestand en dat is dat, die kan je als een mooie website icoon/favicon op bureaublad gebruiken ( kijk mooie voorbeeld bij mij ! )

2hfqiyh.jpg
<<== Snelkoppeling naar mijn bank met zelfgemaakte icoon/favicon/ enz..

Heb jij icon-plaatje van jouw website /? plaats maar hier en in paar tellen zal je een mooie icoon terug krijgen, maar ( @ ! @ ) plaats maar hier hoe grotere plaatje ( JPG of PNG maak niet uit ! ) hoe beter zal zijn ...:thumb:

Laatst bewerkt:
TS: ... zou ik graag willen dat als men een shortcut maakt op het bureaublad, dat het icoon van de website gebruikt wordt.
@royonix, klopt je antwoord met de vraag :d
Misschien kan de TS nog iets meer uitleg geven...

:d Lieve mensen maar dat is makkelijk toch, ik bedoelde als je iets voor eigen website als een icon op bureaublad als teken/ of snelkoppeling hebben wil, gewoon gewenste een JPG of PNG ( op creatieve manier dus ! ) naar bestand .ico converteren die kan je natuurlijk als teken/ snelkoppeling-icon naar jouw of voor jouw site/website op bureaublad ook gebruiken ...

Je kan dus een eigen voor een website snelkoppeling-icon-teken hebben net zoals TS dat bedoelde ..:D

Laatst bewerkt:
Hoi,
@royonix, de plaatjesmaker bij uitstek:), je gebruikt wel rocketdoc, ik ook trouwens:thumb:, maar mischien moet je een vbtje als gewone snelkoppeling posten, daar ben je zowiezo veel beter in als ik
Groet

:D Ach Dotchie ik bedoelde zo ongv. kijk onder ! :D ........... 'tis slechts voorbeeld !

56817a62472e1-icON_%21-new.gif
<<== Zoals wij allemaal weten blauwe vraagteken is helpmij.nl standaard teken ..toch ? :D

En ik heb begrepen ( misschien verkeerd ? ... laat maar TS dus over horen ! ) dat TS al eigen teken/icon/favicon, heft toch ? op die manier neem ik aan heeft dus ook ergens voorbeeld plaatje ( hoe is anders idee voor eigen site icon ontstaan ? :D ) ... waarom nu jij over VBTJE praat ? :(

Als je eigen site al hebt( zo heb ik boven #1 begrepen dus ), je kan op bureaublad later op allerei manieren eigen snelkoppeling-icon maken zoals je dat wil ook in maten zoals je wil ....::thumb:

Laatst bewerkt:
Hoi,
@roy, ik bedoelde alleen een gewone snelkoppeling, niet een rocketdoc snelkoppeling, thats all en zoals ik al zei, je bent er beter in als ik

:D Bij Rocket Dock ?? bedoel je maar dat was ook alleen maar voorbeeld dus, daar is SNS bank-ico snelkoppeling welke in RD zelf gemaakt en geplaatst heb .. :D

:D Ik vind mijzelf niet beter dan jij ... jij veel langere stage hier hebt dan ike, en veel wijzere tips dan die mijn plaatjes hier zijn ....:D

Laatst bewerkt:
@killerclown
Misschien ben ik abuis :confused: maar je praat over je eigen website met de tekst "als men een shortcut maakt op het bureaublad". Met men bedoel je de bezoeker van de website? Ik begrijp daaruit dat je op je website iets wilt hebben zodat een bezoeker een shortcut op zijn bureaublad kan zetten met jouw .ico (favicon heb je al) zonder apps te moeten installeren?

Laatst bewerkt:
Als ik het bovenstaande goed begrijp:
-een eigen icoon op je eigen bureaublad is geen probleem
-een eigen icoon op iemand anders bureaublad die een shortcut maakt, wel een probleem.
Kan je zoiets omzeilen door bijvoorbeeld op de site een knop te maken bijvoorbeeld "Maak shortcut" met daarachter wat code?

@killerclown
Misschien ben ik abuis :confused: maar je praat over je eigen website met de tekst "als men een shortcut maakt op het bureaublad". Met men bedoel je de bezoeker van de website? Ik begrijp daaruit dat je op je website iets wilt hebben zodat een bezoeker een shortcut op zijn bureaublad kan zetten met jouw .ico (favicon heb je al) zonder apps te moeten installeren?

Inderdaad, dat bedoel ik :-)

Nee, dat gaat niet 123. Zelfs al zou je op je website iets met een knop en javascript maken voor Windows, dan heb je ook nog de vele niet-Windows gebruikers (phone, tablet, pc) waar het OS anders werkt. Ik heb hiervoor nog nooit een javascript gezien. Zie aanvulling #3.

Laatst bewerkt:
:confused: Of een icon zelf maken, en download koppeling op eigen site maken welke iedereen klikken op kan zodat betreffende icon meteen bij zich ook krijgen via downloaden kan ?

P.S. met codes maken heb ik helaas dus geen ervaring ....:o

Laatst bewerkt:
Hmmm...ok ik vrees dat het dus niet zomaar gaat.
Weeral iets bijgeleerd :-)

Toch alvast dank voor de vele reacties.

Ik weet niet veel over het maken van websites maar als ik zelf een snelkoppeling naar een website maak staat daar het icoontje gewoon in:
SK.jpg

Het antwoord op die vraag zal ik aan anderen moeten laten.

:confused: Soms ( en soms dus ! ) een snelkoppeling als je op bureaublad plaatst krijgt geen bestaande favicon/icon van betreffende site mee ....... :( weet ook niet uit welke redenen dat zo is :(

Maar daardoor heb ik ook verteld dat je moet voor zekerheid een zelf .ico bestand extra maken welke je ook op elk gewenste moment gebruiken voor die/ en die site op bureaublad ergens kan ..

250s6ww.jpg
<<== Zoals bijvoorbeeld dit !

jester.gif
ClownKiller over welke site non/stop hebben wij hier ?? heb je link ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan